Komputeryzacja metra

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez MeWa » Pn lut 14, 2005 12:28 pm

iktoto napisał(a):Ja tam uważam, że nie ma sensu mnożyć bytów, zwłaszcza jeżeli są... niekompatybilne.
Jest już tramwaj, WKD, metro, prawie SKM, a im więcej różnych środków komunikacji, tym mniejsza możliwość potanienia eksploatacji. Metro automatyczne na estakadzie miałoby sens, gdyby miało takie samo wymiarowanie szlaku jak 1. linia metra, tak że pierwszą można by z czasem na automatykę przezbroić. I obie linie mogłyby mieć wspólny tabor, tym samym tę samą obsługę warsztatową, możliwość zasilenia jednej linii taborem drugiej (np. w przypadku organizacji jakichś imprez masowych) itp.
A WKD warto byłoby włączyć do sieci tramwajowej - bo w sumie jest to rodzaj tramwaju regionalnego.

"potanienie eksploatacji" nie może równać się z rezgynacją z innych środków komunikacji. Pomysł z wyjazdem WKD byłby trudny do zrealizowania, chociażby ze względu na odmienny tabor, a także względy - można powiedzieć - bardziej podstawowe jak porozumienie pomiędzy gminami a Tramwajmi Warszawskimi.
Odnośnie taboru wspólnego i wspólnej bazy - nie jest to pomysł nowy. W pierwszej fazie II linia no i tak będzie wymagała obsługi z STP Kabaty.

siema napisał(a):Chodzi mi o to że z pewnością znalazłoby się bardzo dużo osób które do metra nie wsiądą jeśli nie ma 'maszynisty który prowadzi pociąg'.
metro ma być chyba dla ludzi, żeby chcieli nim jeździć? Poza tym w wielu miejscach wprowadzono obsługę do automatycznych pociągów.
Automatyczna jazda jest nowoczesna, ale czy konieczna w przypadku Warszawy?
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez ArsenieToderas » Pn lut 14, 2005 7:44 pm

no to niezle dalem sie nabrac co do ,,aerotrain,, naprawde myslalem, ze on ,,lata nad torem,, zapewne zmylila mnie jego nazwa, to ze nie widac bylo kol, tor wygladal jakby nie przystosowany do kol i oczywiscie to uczycie, ze pociag leci nad torem
a linia ma tylko dwie stacje, bo jedna to lotnisko miedzynarodowe ,,sepang,, a druga to lotnisko miejscowe ,,klia,, (czy tam odwrotnie.. :-/ ) :-D
z tego co tam przeczytalem (dopiero teraz:-) to trazsa ma nicale 1300m a pociag jedzie ponad 50km/h wiec podroz nie jest dluga i zapewne dlatego nie ma prawie miejsc siedzacych..
ArsenieToderas
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Pn lis 15, 2004 12:41 am
Lokalizacja: Wawa

Postprzez xxl » Pt lut 18, 2005 12:02 am

ja generalnie jestem przeciwny wprowadzaniu automatycznego metra Całkiem niedawno w Danii zamknięto zaledwie po jednym dniu od otwarcia automatyczne metro Okazało się ze pociąg prowadzony przez automat przejechl człowieka który znalazł się na torach Pociąg z ludzkimi szczątkami przejechał przez kilka stacji dopierow wtedy ktos to zauważył i zatrzymano pociag wiec tak do końca na razie nie mozna wierzyć urządzeniom Kontrola człowieka jest potrzebna
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez siema » Pt lut 18, 2005 12:46 am

to dosyć tragiczna historia, rzeczywiście.

W naszym przypadku nawet nie chodzi o sprawność techniczną systemu, bo sprawny system można zrobić, jest to po prostu ekonomicznie całkowicie nieopłacalne na dzień dzisiejszy. Może za jakiś czas kiedy sieć metra w Warszawie rozrośnie się troche będzie to potrzebne. Do tego inne czynniki, jak psychologiczny, już poruszony, pokazują że jest to w danym momencie niepotrzebne.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pt lut 18, 2005 12:57 pm

na razie argumenty za automatyzacją warszawskiego metra z pełnym wykluczeniem czynnika ludzkiego nie są przekonywujące za tym rozwiązaniem. A jest dużo "przeciw"... Przecież u nas nawet SOP nie jest w pełni wykorzystywany, a w dużej mierze jest pomocniczym środkiem prowadzenia pociągów, nie mówiąc o problemach z hamowaniem przy użyciu tegoż systemu w składach alstomowskich.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Śr kwi 06, 2005 2:38 pm

A propo SOP... były niegdyś prace nad wersją 2... wiadomo co z nim aktulnie się dzieje, na jakiej fazie rozwoju <a moze już testów?> się znajduje?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Cz kwi 07, 2005 8:05 pm

tzw. "SOP-2" jest obecnie używanym systemem. Nie wykorzystuje się wszystkich jego funkcji...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Cz kwi 07, 2005 9:23 pm

Hmm a to co to jest link :oczko: ?
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron