modernizacja serii 81

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

modernizacja serii 81

Postprzez ArsenieT » Wt wrz 21, 2004 1:57 pm

co sadzicie o modernozacji rosyjskich wagonow i zakupie 14 nowych? czy to wg Was dobry pomysl przeprowadzac taka modernizacje i pozniej laczyc stare i nowe wagony w jeden sklad?
ponadto doliczylem sie ze Alstomow ma byc 108 - co daje 18 skaldow szesciowagonowych, ale 81-nek ma byc 74, a liczba ta nie jest podzelna przez 6 ?!?! wiec w jakich skladach beda jezdzily zmodernizowane i nowe wagony rozyjskie ?!?! na mwtro.waw.pl napisali, ze beda szesciowagonowe, ale 74 / 6 = 12,(3), wiec jakos tego nie widze ?!?! :no:
ArsenieT
 

Postprzez MeWa » Śr wrz 22, 2004 4:46 pm

stare pociągi nie będą łączone z nowymi wagonami. Nowe wagony będą dokupione do modernizowanych wagonów, a modernizacji podlegać ma tylko 7 pociągów (tak, jak napisałeś - dokupionych ma być 14 wagonów).
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Arsenie » Śr wrz 22, 2004 4:54 pm

czyli bedzi 7 zmodernizowanych 81- jedynek (lacznie z 14 naowymi wagonami) a reszta same Alstomy?!?!
Arsenie
 

Postprzez MeWa » Pt wrz 24, 2004 5:09 pm

nie, 8 niezmodernizowanych składów, które będą wypuszczane na trasę w porach o mniejszym napełnieniu.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez docent » Pn wrz 27, 2004 10:12 pm

Witam !
jak na tak ważne zagadnienie to mało jest konkretów w postach. natomiast co do modernizacji to pewne węzły na wagonie można i trzeba zmodernizować.
Zakup wagonów: oczywiste jest że, aby utrzymać zadaną gotowość techniczną musi być nadwyżka pociągów stojących na hali. (przeglądy, remonty).
Jeśli chodzi o zakup taboru to retoryczne pytanie rosyjski czy Alstom to raczej powino być roztrzygnięte przez ekonomistów (chyba że chodzi o coś jeszcze......). Ekonomia jest w stanie określić który tabor jest korzystniejszy w zakupie dla specyficznych warunków metra. trzeba jednak pamiętać żę wagony rosyjskie od zawsze sprawdzały się w eksploatacji :brawo: a nowy tabor jakim jest Alstom będzie po wyjściu z gwarancji bardzo drogi w eksploatacji :khem: . Co do zalet i wad oraz rozwiązań technicznych to obydwa mają tyle samo zalet jak i wad :khem: .
A więc modernizacja tak, nowy tabor tak - ale ile to będzie kosztowało :drap:

ps: uznanie dla twórcy strony za wytrwałość
docent
 

Postprzez docent » Pn wrz 27, 2004 10:16 pm

dlaczego w moim ostatnim poście nie zgadza się godzina wystawienia - różnica aż 2 godzin jest myląca
docent
 

Postprzez MeWa » Wt wrz 28, 2004 4:20 pm

jeden wagon rosyjski - w przybliżeniu 500 tys. euro. wagon alstomowski - 1 mln euro.
Może więc wyjaśnię do końca - tylko 7 pociągów będzie zmodernizowanych, a zarazem wydłużonych. Reszta składów rosyjskich - (8 sztuk) będzie wypuszczana w porach o mniejszym natężeniu ruchu i w razie konieczności zmontowany zawsze może być z nich 6-wagonowiec. Trzeba także pamiętać, że w tym roku dostarczone będą jeszcze nowe składy alstomowskie.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez docent » Wt wrz 28, 2004 10:05 pm

Witam
Przytaczjąc ceny wgonu wypadałoby podać ilość pasażerów mieszczących się w środku (przy jednakowym zapełnieniu na m2 stojących i siedzących). Przypuszczam że przeciętnego pasażera nie interesuje czym jeździ, a raczej w jakich warunkach odbywa podróż, i jaki wpływ ma pojazd na otoczenie.
Bo można się zastanowić, dlaczego jeżeli faktycznie nie ma ukrytych różnic w eksploatacji taboru dysponując określoną kwotą na zakup taboru kupuje się go ilościowo połowę mniej (jeden wagon rosyjski - w przybliżeniu 500 tys. euro. wagon alstomowski - 1 mln euro przytaczając MeWa)
pozdrawiam
docent
 

Postprzez MeWa » Śr wrz 29, 2004 7:07 pm

komfort podrozy jest wyzszy w alstomach, choc w rosyjskich w porownaniu z innym taborem tez nie jest wcale taki najgorszy. Technicznie tabor rosyjski jest "z lat 30-tych", ale trzeba przyznac, ze wowczas nie bylo takiego rozwoju technicznego. Oczywiscie pociag ulegal modernizacjom, ale przede wszystkim jest to dobra konstrukcja, sprawdzona, dosc "toporna" i niezawodna. Nie przytocze zadnych danych, bo nie pamietam, ale rosyjski wiecej miesci osob.
A Alstomy - coz maja problemy. Prawda jest taka, ze problemy z taborem maja wiekszosc miast europejskich. Inna sprawa, ze metro nie dogaduje sie z producentem. Udalo sie jednak ograniczyc takie rzeczy, jak halas, szarpanie (czuc chociaz jajowate kola), "wianie" (choc w przypadku tloku bywa dusznawo).
Nie mniej jednak, rosyjskie pojezdza jeszcze przynajmniej przez 20 lat, a po modernizacji to kto wie. Inwestycje w dziedzinie tego taboru nie powinny byc konczone - naturalnym procesem jest przystosowanie taboru do obecnych realiow, wymagan ruchowych.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez los angeles » So paź 02, 2004 4:35 pm

najpierw radzilbym cos zrobic z tymi kolkami w alstomach, zamiast podniecac sie zakupem nowych. ludziom na niepodleglosci mieszkania sie trzesa i pewnie nie tylko, ale i wszedzie tam gdzie przebiega linia metra.
los angeles
 

Postprzez Racławicki » So paź 02, 2004 11:26 pm

Ja mieszkam przy Al. Niepodległości (tuż przy stacji Racławicka) i NIC mi w domu nie drży ani sie nie trzęsie :D
"Rozpoczęta również będzie inwestycja podstawowa dla Warszawy: budowa metra (...) pierwsza północna gałąź połączy dzielnice północne ze Śródmieściem od Bielan do Dw. Głównego pod ciągiem ul. Marszałkowskiej"
B. Bierut "6-letni plan odbudowy Warszawy"
Racławicki
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt lip 20, 2004 12:08 pm
Lokalizacja: Warszawa - Górny Mokotów

Postprzez Gość » Wt paź 05, 2004 5:24 am

los angeles napisał(a):najpierw radzilbym cos zrobic z tymi kolkami w alstomach, zamiast podniecac sie zakupem nowych. ludziom na niepodleglosci mieszkania sie trzesa i pewnie nie tylko, ale i wszedzie tam gdzie przebiega linia metra.

W Los Angeles to sie dopiero trzesie. Przeciez tam jest rów tektoniczny. :D
Gość
 

Postprzez MeWa » Pn paź 11, 2004 7:04 pm

Sprawa kolek zostala zakonczona. A kwestia remontu i wydluzenia rosysjskich to zupelnie odrebna kwestia.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota


Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron