Stare na nowe

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez MeWa » Pn cze 27, 2005 11:56 pm

teoretycznie 30 lat.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Wt cze 28, 2005 1:47 am

@ Odys: nie bądź tendencyjny :]


81 tak, ale pod warunkiem pewnych modernizacji w stosunku do tego, co standartowo "daje" producent.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Odys » Wt cze 28, 2005 8:08 am

Cóż możnaby popracować nad wyglądem i rochę zmodernizować ale wszystkich zmian dokonać w oparciu o stare konstrukcje. Ewentualnie dopuścić niewielkie zmiany.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez Krzysztof Szymanik » Wt cze 28, 2005 7:45 pm

Odys napisał(a):Cóż możnaby popracować nad wyglądem i rochę zmodernizować ale wszystkich zmian dokonać w oparciu o stare konstrukcje. Ewentualnie dopuścić niewielkie zmiany.

Popieram, też jestem zdania, że nie trzeba drastycznie przerabiać konstrukcji niezawodnej. Jednak zobaczymy, co z "rosjanami" zrobi firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding. To (niestety) ona ma modernizować serię 81. :sad: Co im z tego wyjdzie? Przekonamy się za kilka miesięcy, no może za rok... :khem: Póki co, sami oceńcie ich dotychczasowe dzieła: http://www.pesa.pl/pesa.htm (zdjęcia, wizualizacje i opisy produktów w dziale Oferta)
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez baran92 » N lip 24, 2005 6:20 pm

czy po zakończeniu lini wszystkich planowanych lini metra nie można by było alzłomów(podwarunkiem że doczekały by tego roku)wstawić na 3 linie na 1 dokupić serie 81 a na 2 wstawić jakiś osobny model ????


czy co czy to jest możliwe??
baran92
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): N lip 24, 2005 4:22 pm
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez iktoto » N lip 24, 2005 6:56 pm

W typie 81, jeśli tych pociągów i tak nie da się rozłączać, warto by było zrobić przejścia między wagonami w postaci kołnierzy między wagonami, co pozwalałoby zwiększyć równomierność zapełnienia składu i polepszyłoby bezpieczeństwo.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez xxl » N lip 24, 2005 9:24 pm

iktoto napisał(a):W typie 81, jeśli tych pociągów i tak nie da się rozłączać, warto by było zrobić przejścia między wagonami w postaci kołnierzy między wagonami, co pozwalałoby zwiększyć równomierność zapełnienia składu i polepszyłoby bezpieczeństwo.


Jest tylko mały problem aby zrobic coś takiego co przyznaję jest dobrym rozwiązaniem trzeba będzie zmienić sposób otwierania drzwi W tłoku i tak nikt nie otworzy tych drzwi bo sciśnięci pasażerowie nie zrobią na to miejsca
Jedynie drzwi przesuwane jak na PKP znajdą zastosowanie ale trzeba robic wtedy sporą przeróbke składu
xxl
Znawca
Znawca
 
Posty: 224
Dołączył(a): Śr gru 15, 2004 8:20 pm

Postprzez down_load:) » Pn lip 25, 2005 12:29 am

Niekoniecznie. Można zrobić drzwi dwuskrzydłowe, otwierane na zewnątrz albo cztery małe skrzydła i otwierane w sposób taki, jak w Ikarusch. Ale dwa skrzydła są lepszym rozwiązaniem. Oczywiście hydrauliczne sterowanie. Pozostaje wtedy tylko zamontować pomost i gumowe lub inne 'uszczelnienia'.
down_load:)
Znawca
Znawca
 
Posty: 106
Dołączył(a): N kwi 03, 2005 1:11 am

Postprzez iktoto » Pn lip 25, 2005 12:34 am

W ogóle nie są potrzebne żadne drzwi.

Mogłoby to wtedy wyglądac jakoś tak :)
Obrazek
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez siema » Pn lip 25, 2005 12:43 pm

A nie sądzicie że to zbyt duże i prawdopodobnie zbyt kosztowne przedsięwzięcie jak na stosunkowo niewielkie korzyści z niego płynące? Bezpieczeństwo w takim samym, jak nie większym stopniu, można podnieść instalując kamery w wagonach i myślę że byłoby to tańsze od modernizacji wszystkich składów. Z kolei zapełnienie składu i tak się wyrówna kiedy wszystkie składy zostaną wydłużone - zniknie ten problem że duża liczba pasażerów czeka na końcu stacji na Alstoma licząc że na jego końcu będzie pusto, po czym przyjeżdża 81 i wszyscy się tłoczą na końcu. Niektórych spraw i tak nie rozwiążesz bez zmiany świadomości społecznej. Najlepszym przykładem są inne środki komunikacji - np. w przegubowych Manach (i w innych długich autobusach) jest ścisk przy drzwiach, a głębiej pusto. Albo tramwaj niskopodłogowy - z jednej strony nie wsiądziesz, a z drugiej pusto. Myślę że wydłużenie wszystkich składów i tak wiele zmieni w rozłożeniu pasażerów w pociągu.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez MeWa » Pn lip 25, 2005 9:00 pm

Żeby zlikwidować zapełnienie, trzeba by na każdej stacji zbudować inaczej wyjścia. A że na większości stacji wyjścia są z przodu i w końcu peronu, to zawsze największe zapełnienie będzie w pierwszym i ostatnim wagonie (teraz jak wjeżdża alstom, to większość osób przechodzi, a jak akurat trafią na 81, to właśnie w ostatnim jest największy ścisk).
Nie widzę sensu przejść przez cały skład dla pasażerów - co to niby poprawi...
iktoto napisał(a):W typie 81, jeśli tych pociągów i tak nie da się rozłączać, warto by było zrobić przejścia między wagonami w postaci kołnierzy między wagonami
czemu nie da się rozłączyć?
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » Pn lip 25, 2005 11:27 pm

Nie da się rozłączyć w tym sensie, że w czasie eksploatacji się ich nie rozłącza, np. nie odpina się dwóch wagonów poza godzinami szczytu. Nie da się tego zrobić, bo kabiny maszynisty są tylko w końcowych wagonach.

A przejście miedzy wagonami sprawi, że całość będzie jakby jednym wagonem, a przy wzdłużnym ustawieniu ławek = szerokim przejściu ludzie samorzutnie jakby się równomierniej ustawiają. Taki wariant wybrano w Berlinie i Norymberdze, gdzie wyjścia tradycyjnie są najczęściej na końcach peronów,
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez MeWa » Pn lip 25, 2005 11:36 pm

no wątpię, żeby u nas działo się podobnie :) Z resztą to są zbyt duże koszty w porównaniu do możłiwych efektów
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Odys » Wt lip 26, 2005 11:24 am

Eeeee ale po co rozłączać "81"?? Tam są i tak tylko 4 wagony (puki co).
Lepiej byłoby pomyśleć już nad rozłączeniem Metropolisów. Ale też po co?
Sporo jedynie zachodu z tym a i na Kabatach mają inne rzeczy na głowie niż 2 razy dziennie bawić się w spinanie i rozpinanie składów.

Ps. Dodawanie kolejnych wagonów nic nie zmieni w rozlokowaniu pasażerów. Każdy wsiada do metra tak żeby mieć potem bliżej do wyjścia z podziemi.
Odys
Znawca
Znawca
 
Posty: 350
Dołączył(a): Śr mar 02, 2005 3:40 pm

Postprzez siema » Wt lip 26, 2005 1:06 pm

Nie każdy tak wsiada. Na pewno rozwiąże to problem który opisałem wyżej. Gdy wszystkie składy będą tej samej długości powstanie nowy 'model wsiadania' do naszego metra, byćmoże wtedy właśnie każdy będzie wsiadał tak żeby miał blisko do wyjścia. Jednak i tak zawsze najwięcej osób będzie tam gdzie są wejścia na peron(y).
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość

cron