Stare na nowe

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez aessar » N lut 22, 2004 12:59 pm

Hmmm.. gdzieś przeczytałem, że ruski mają koła typu R9 (chodzi o twardość) a Alstomiki R7 (czyli miększe)... nie można by Alstomom również założy R9-ki... i nie byłoby wtedy powodu ciągłego wyrównywania tych kółek ?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N lut 22, 2004 4:58 pm

wyczytałeś w Rzeczypospolitej, lub na stronie głównej. Zaś sprawa w przypadku alstomów jest złożona - nie wiem, czy taka zamiana kół pod względem techn. byłaby możliwa i sporem zapewne byłoby, kto miałby to finansować.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Gość » Pn lut 23, 2004 10:40 am

Lenin napisał(a):Oby te francuskie zakute lby cos wymyslily na jajcowate kola i ich kiepski material.
Kazdy ma rozne typy itd, mnie np. krew zalewa jak sie wtacza na stacje ten radziecki (oraz rosyjski) szmelc. Najchetniej 81 wyslalbym gdzies biednym krajom...
ja ich poprostu nienawidze!

A co ty być zaproponowł zamiast francuskich z jajowatymi kołami i ruskiego szmelcu? Jakiej firmy i jaki model?
Gość
 

Postprzez KMS » Pn lut 23, 2004 10:44 am

Anonymous napisał(a):
Lenin napisał(a):Oby te francuskie zakute lby cos wymyslily na jajcowate kola i ich kiepski material.
Kazdy ma rozne typy itd, mnie np. krew zalewa jak sie wtacza na stacje ten radziecki (oraz rosyjski) szmelc. Najchetniej 81 wyslalbym gdzies biednym krajom...
ja ich poprostu nienawidze!

A co ty być zaproponowł zamiast francuskich z jajowatymi kołami i ruskiego szmelcu? Jakiej firmy i jaki model?

:mur: będę się logować :mur: będę się logować :mur: będę się logować
KMS
 

Postprzez aessar » Pn lut 23, 2004 5:09 pm

Anonymous napisał(a):
Lenin napisał(a):Oby te francuskie zakute lby cos wymyslily na jajcowate kola i ich kiepski material.
Kazdy ma rozne typy itd, mnie np. krew zalewa jak sie wtacza na stacje ten radziecki (oraz rosyjski) szmelc. Najchetniej 81 wyslalbym gdzies biednym krajom...
ja ich poprostu nienawidze!

A co ty być zaproponowł zamiast francuskich z jajowatymi kołami i ruskiego szmelcu? Jakiej firmy i jaki model?


Co mozna zamiast nich kupić?!?!?! Banał,
np.: przepięknego Siemiens'a M1
FOTA1
FOTA2
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pn lut 23, 2004 8:59 pm

nie jest to realne, bowiem ze względów eksploatacyjnych NIE JEST wskazane zakup różnych wagonów, dlatego też wszelkie zakupy inne niż niż alstom i składy rosyjskie dla I linii są niemożliwe - tak z resztą wypowiadają się przedstawiciele i pracownicy metra. Nie wyrażałbym się również o wagonach rosyjskich jako szmelcu, nie wiem co leży u podstaw tego stwierdzenia, co najważniejsze są to dobre wagony, troche może przestarzałe technicznie, choć też stosunkowo młode (w Londynie jeżdżą składy np. z l 60-tych, a te składy co jeżdżą u nas zostały wyprodukowane w l. 90-tych), ale sprawne i w pełni przystosowane do obsługi Metra Warszawskiego. Ja je lubie właśnie ze względu na ich specyficzny charakter. Poza tym Lenin wykazałeś się zupełną nieznajomością polskich warunków, bowiem oddanie 15 posciągów dla Metra Warszawskiego nie jest możliwe i długo nie będzie możliwe, zważywszy na wysokie koszty zakupu poszczególnych wagonów. Dopóki składy rosyjskie są sprawne nie ma podstaw do mówienia o ich wycofania z ruchu. Na nieuzasadnioną zamianę nikogo nie stać.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Gość » Wt lut 24, 2004 8:39 am

Pytanie do MeWa:
Czy można będzie w II lini zastosować wagony innych firm?
Czy może być taka sytuacja że na I lini jeżdźą Alstomy i Rosyjskie a na II lini np: Simensy. Czy z technicznego i eksploatacyjnego punktu widzenia wprowadzenie wagonów jest możliwe?
Gość
 

Postprzez MeWa » Wt lut 24, 2004 10:38 pm

II linia to bardzo odległa sprawa - no i tak w pierwszym momencie funkcjonowania II linii pociągi będą zjeżdżać do STP Kabaty. Jednak trudno cokolwiek powiedzieć wtej kwestii. Jak powstanie STP Chrzanów to nie widzę takiej przeszkody, żeby jeździły Siemensy.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Lenin » Cz lut 26, 2004 11:03 pm

MeWa napisał(a):[...] Nie wyrażałbym się również o wagonach rosyjskich jako szmelcu, nie wiem co leży u podstaw tego stwierdzenia, co najważniejsze są to dobre wagony, troche może przestarzałe technicznie, choć też stosunkowo młode [...]

Wydawalo mi sie, ze zastrzeglem sobie, iz kazdy ma swoje typy i ja 81 nie lubie - w porownaniu do Alstomow sa strasznie glosnie (przynajmniej dla mnie). Francuzami mam wiekszy komfort jazdy. I do francuzow nie musze podbiegac :P
Ale to MOJE zdanie. I pewnie tylko moje.

MeWa napisał(a):[...] Poza tym Lenin wykazałeś się zupełną nieznajomością polskich warunków, bowiem oddanie 15 posciągów dla Metra Warszawskiego nie jest możliwe i długo nie będzie możliwe, zważywszy na wysokie koszty zakupu poszczególnych wagonów. Dopóki składy rosyjskie są sprawne nie ma podstaw do mówienia o ich wycofania z ruchu. Na nieuzasadnioną zamianę nikogo nie stać.

Oj, ktos tu nie czyta uwaznie moich postow.
Napisalem, ze najchetniej oddalbym je biednym krajom, bo ich nie lubie - nie rozpatrywalem tego od strony technicznej, bo to moja chec tylko, a nie decyzja zarzadu MW :P
Wiem, ze oddanie ejst poprostu nie mozliwe. Ba! Byloby kretynizmem oddawac sprawne i swieze sklady za darmo, jak ledwo jest kasa na dokonczenie I linii.

MeWa napisał(a):II linia to bardzo odległa sprawa - no i tak w pierwszym momencie funkcjonowania II linii pociągi będą zjeżdżać do STP Kabaty. Jednak trudno cokolwiek powiedzieć wtej kwestii. Jak powstanie STP Chrzanów to nie widzę takiej przeszkody, żeby jeździły Siemensy.

Moze jednak lepiej nie?
Jak juz MW weszlo w Alstomy i 81. to powinno moim zdaniem przy nich zostac - ladniej to bedzie wygladac, jak beda jezdzily pociagi 2 producentow, a nie 3 (najchetniej bym widzial jednego, ale wiadomo, z kasa jest cienko).
ALe to znowu moje osobiste zdanie ;)
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Postprzez MeWa » Pt lut 27, 2004 12:24 am

cóż budowa II linii to naprawdę odległa sprawa, więc nic nie wiadomo
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » Pt lut 27, 2004 8:52 pm

Dla mnie na kjażdej lini mogą być inne firmy, byleby skłądy jeżdżace na jednej lini były takie same. Chociaż oczywiście, pewnie gdyby wszystkie linie miały jeden typ wagonów, to koszty exploatacyjne byłyby najniższe...z drugiej strony zupełny brak konkurencji między producentami :???:

Najważniejsze, że MW dochodzi powoli do zgody z Alstomem. Szkoda tylko, że wymiana kół na R9 jest pół środkiem - może nie będzie drgać, ale co z tego skoro torowisko się niszczy? No ale lepsze to niż nic :oczko:

//Lenin, też wolę Alstomy pod względem komfortu podróży i design'u :D
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gość » So lut 28, 2004 7:50 pm

Konkuencja wśród producentów (?) - konkurencja jest w czasie przetargu, nie widzę podsaw, żeby była ona konieczna na jednej linii.
Gość
 

Postprzez MeWa » So lut 28, 2004 7:58 pm

Konkuencja wśród producentów (?) - konkurencja jest w czasie przetargu, nie widzę podsaw, żeby była ona konieczna na jednej linii.
odnośnie torowiska - w każdym wypadku się będzie niszczyło, zaś sprawa drgań jest poważniejsza
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Mario_NY » So lut 28, 2004 9:21 pm

Czy twardsze kola spowoduja wiekszy halas, czy nie ma to takiego znaczenia :?:
Avatar użytkownika
Mario_NY
Donator
Donator
 
Posty: 86
Dołączył(a): Pn gru 01, 2003 6:21 am
Lokalizacja: Brooklyn

Postprzez MeWa » N lut 29, 2004 6:06 pm

nie powinny - w każdym bądź razie będzie większy komfort podróży, nie będzie już czuć się tych jajowatych kół
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron