Stare na nowe

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Stare na nowe

Postprzez Piotr » So lis 23, 2002 5:12 pm

Jak każdy wie , przynajmniej ten kto mieszka w stolicy, wagony Alstomu jeżdżą wraz z wagonami produkcji rosyjskiej, czy Wazym zdaniem wagony Alstomowskie powinny zastąpić stare rosyjskie? Tak aby skład metra był złozony jedynie z wagonów Alstomu a nie jak dzisiaj "te i te" :?:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gość » Cz lut 06, 2003 8:14 pm

Nie, gdyż nudno byłoby z pociągami jednego stylu. Te rosyjskie składy świadczą o historii metra, mają swój klimat. Poza tym w innych miastach też jeżdżą po różne składy pociągów.
Gość
 

Postprzez Gość » Pn lut 10, 2003 5:05 pm

to zależy... 81-ki mają w sumie mniejszą pojemność, ale np. w Petersburgu radzą sobie w ten sposób, że łączą 2 składy :)
ja osobiście wolę siedzieć w Alstomach, ale jeśli muszę stać - to tylko w ruskich... nie wiem, kto zaprojektował takie beznadziejnie niskie drzwi właśnie w Alstomach; nawet się porządnie oprzeć nie można.
Gość
 

Postprzez Piotr » Cz lut 20, 2003 11:05 pm

Anonymous napisał(a):ale np. w Petersburgu radzą sobie w ten sposób, że łączą 2 składy :)


Niegłupi pomysł trzeba przyznać, :wink: ale prawda i tak czy siak ze czasem trzeba sobie "podbiec" do wagonu, który nadjechał i okazało się, że to ten "krutszy" :lol:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gość » Pt lut 21, 2003 2:34 pm

Anonymous napisał(a):to zależy... 81-ki mają w sumie mniejszą pojemność, ale np. w Petersburgu radzą sobie w ten sposób, że łączą 2 składy :)


81 są to oddzielne wagony silnikowe i można je łączyć jak się chce, po 3, 4, 5, 6 byle na końcu był ten z kabiną sterowniczą. Dlatego są elastyczniejsze od metrpolisów które są 6-wagonowym zespołem trakcyjnym i muszą tak jeździć.
Gość
 

Postprzez Piotr » N lut 23, 2003 12:35 am

Anonymous napisał(a):81 są to oddzielne wagony silnikowe i można je łączyć jak się chce, po 3, 4, 5, 6 byle na końcu był ten z kabiną sterowniczą.


W takim razie gdzie tu problem :roll: :wink: trzeba tylko chcieć, ale dobrze wiedzieć iż taka możliwość wogóle istnieje, może kiedyś w przyszłości dostosują 81-tki do długości metropolisów? Ujednolicą składy.
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pn maja 05, 2003 6:47 pm

Na razie jest za mało wagonów... Dla bezpieczeństwa pociągi musiałyby być łączone w sposób C-Ś-Ś-Ś-Ś-C, gdzie C oznacza wagon czołowy, a Ś wagon środkowy w celu umożliwienia bezpośredniego przejścia pomiędzy wagonami (ew. C-Ś-Ś-C-Ś-C - wtedy wykorzystanoby wszystkie wagony rosyjskie, ale byłoby to niepbezpieczne w sytuacjach awaryjnych). Pozostaje wówczas pytanie co zrobić pozostałymi wgonami C, bo zostałby ich nadmiar po składach czterowagonowych...
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Pn maja 05, 2003 7:46 pm

witek napisał(a):(ew. C-Ś-Ś-C-Ś-C - wtedy wykorzystanoby wszystkie wagony rosyjskie, ale byłoby to niepbezpieczne w sytuacjach awaryjnych).


Jeżeli C ma być wagonem czołowym to cięzko by było to zrobic :? Zwłaszcza w wagonach Metropolis :roll:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Wt maja 06, 2003 12:15 am

Ale metropolisów już nie ma w co łączyć... Dłuższe nie mogą być z racji długości peronu... Takie łączenie jak napisałęm można robić tylko w przypadku rosyjskich składów.

Można tylko połączyć rosyjskie składy z C-Ś-Ś-C w:
C-Ś-Ś-Ś-C
C-Ś-Ś-Ś-Ś-C
i wówczas zostaje kilka niewykorzystanych wagonów C,
bo rozwiązanie:
C-Ś-Ś-C-Ś-C
defintywnie odpada ze względów bezpieczeństwa (niemożność zapewnienia bezpośrednich przejść pomiędzy wszystkim wagonami).
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Pt maja 23, 2003 7:46 pm

Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N maja 25, 2003 11:18 pm

Nie zmienia to faktu, że perony są przeznaczone na składy 6-cio wagonowe
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez KMS » Cz lut 19, 2004 11:31 am

Czy jak będą kupowane rosyjskie wagoniki to będą takie same jak jeżdzą teraz, czy może bedę to nowsze modele.
Może takie będą jeździły u nas :khem:
http://metro.molot.ru/t_yauza.shtml
http://metro.molot.ru/t_skif.shtml

Jak miałby być któryś z tych modeli to one mi się podobają.
KMS
 

Postprzez aessar » Cz lut 19, 2004 5:39 pm

Nie sądzę, przecież będą kupować wagony nie krańcowe, tylko "środkowe" - w końcu mają wydłużać składy, a nie dostawiać nowe.
A zresztą, jak to MeWa z uporem maniaka powtarza 8) - różnorodność typów wagonów metra nie wpływa dobrze na funkcjonowanie, itp.
PS. Akurat nic mi się z tych "nowych" wynalazków rodem z St. Petersburga nie podoba... wolę już te nasze "tradycyjne" 81-ki.

A Siemens i tak rulez ;)
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Cz lut 19, 2004 10:28 pm

nie podobają mi się te wynalazki...
Zaś odnośnie wagonów - będą zakupione takie, które będą mogły jeździć z już istniejącymi wagonami. Ja bym bardziej patrzył na Pragę...
Choć zakup podobnych wagonów - sprawnych, nawet używanych też nie byłby głupi. Na razie trudno cokolwiek powiedzieć w tej kwestii. Trwają teraz negocjacje z alstomem i zobaczymy co dalej.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Lenin » N lut 22, 2004 1:40 am

Oby te francuskie zakute lby cos wymyslily na jajcowate kola i ich kiepski material.
Kazdy ma rozne typy itd, mnie np. krew zalewa jak sie wtacza na stacje ten radziecki (oraz rosyjski) szmelc. Najchetniej 81 wyslalbym gdzies biednym krajom...
ja ich poprostu nienawidze!
Tak dla długich składów 81.!
Avatar użytkownika
Lenin
Znawca
Znawca
 
Posty: 123
Dołączył(a): Pt lip 18, 2003 1:04 am
Lokalizacja: Wawa, Stary Mokotow

Następna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość

cron