Krótszy i dłuższy wagon

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Krótszy i dłuższy wagon

Postprzez Piotr » So lis 23, 2002 5:08 pm

Ostatniego razu była u mnie ciotka, nauczycielka, polonistka. Rozmwaiając ze mną zadała takie pytanie a raczej złożyła skargę na Metro Warszawskie :wink: chodzi o to, że gdy czeka na pociag np.: na dużej stacji (Wilanowska itp.) to nie wie czy ma czekać na początku peronu czy ma iść do przodu, dokładnie chodzi o to iz wagony Alstomowskie są dłuższe i zajmują cały prawie peron, więc z każdego miejsca można do niego wejść, lecz gdy np.: taki rosyjski jedzie, to jest krótszy i zajmuje mniejszą część peronu, więc trza biegnąć do poczatku peronu aby wejść do pociagu. Dochodzi my do sedna, skąd ma wiedzieć starsza osoba, czy ma "zasuwać" :?: na koniec peronu czy może sobie poczekac na początku jak i tak nie wie czy nadjedzie dłuższy czy krótszy pociąg. Nieprawdaż iż cenna uwaga :?:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Venerable » Pt maja 02, 2003 3:37 pm

Isc na początek i nienarzekać.Metro jezdzi cokilka minut a na taki 521 czekałaby ze 25 minut... :D
Venerable
 

Postprzez MeWa » Pn maja 05, 2003 6:52 pm

Dokładnie... Ja zawsze stoję, jadąc z Politechniki, po środku peronu, wówczas mogę trochę podejść w kierunku południowej głowicy stacji, aby jechać w II wagonie od końca w składzie rosyjskim, albo podejść w kierunku północnej głowicy stacji, aby jechać w II wagonie od końca alstomowskiego składu. Na Kabatach to jest luz... Wsiadam do pierwszego wagonu, prowadzącego i siadam na pierwszym miejscu tyłem do peronu (znakomita widoczność na godzinę, czas odjazdów, kamery, itp.)... :)
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Pn maja 05, 2003 7:49 pm

Widzisz ale jak idziesz po schodach i "ruski" przyjeżdża to trzeba dymać :) Dla mnie to nie problem i dla wielu z młodych ludzi tez nie ale starsi ludzie narzekaja :wink: [/quote]
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Pn maja 05, 2003 10:03 pm

Pociągi jeżdżą w godzinach szczytu co 3 minuty, a jakoś nigdy starszej osobie nie zabrakło siły, by dobiec do pociągu. To nie jest autobus, który kursuje co 20 minut... Potem widzisz - w alstomowskich ludzie ze schodów wbiegają prosto do pociągu blokując często drzwi. maszynista musi otwierać drzwi jeszcze raz. Zatrąbi... A czasem się zdarza, że drzwi wogóle się nie chcą zamknąc i trzeba wycofać pociąg z ruchu.
*
Raz na stacji A-11 Politechnika, w pociągu alstomowskim były otwarte co drugie drzwi. Ciekawe dlaczego? Pewnie w wyniku rozregulowania mechanizmu. Ale później otworzyły się wszystkie.
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Pt maja 23, 2003 10:03 pm

MeWa napisał(a):A czasem się zdarza, że drzwi wogóle się nie chcą zamknąc i trzeba wycofać pociąg z ruchu.


Eh y\to chyba sa raczej extremalne przypadki i bardzo rzadko to się zdarza, więc nie przesadzajmy :wink:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N maja 25, 2003 11:21 pm

Kilka razy dziennie dochodzi do takich awarii (nie tylko z drzwiami, ale te z drzwiami przewyższają)!!! To nie jest tak rzadko.
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Banan » So lip 12, 2003 11:10 am

No to teraz sytuacja sie zmieni. Może nareszcie mogę zawsze stać na końcu peronu a nie jak szalony lecieć jak skład rosyjski jedzie na sam początek (6-wagonowy skład) Piotrze , kiedy zdradzisz nam więcej szczegółów :?::?::?: :D
Banan
 

Postprzez MeWa » So lip 12, 2003 11:50 am

Ja nierozumiem - po co stać na końcu peronu, skoro tam jest największy tłok??
Wyobraź sobie, że przed dostarczeniem alstomów, pociągi rosyjskie były 3 wagonowe
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Banan » So lip 12, 2003 12:48 pm

No i na początku też jest tłok bo tam zawsze staje wagon. Ja coraz rzadziej widzę składy rosyjskie. Ale Warszawa sie rozrasta i trzeba dłuższe wagony lub niech częściej jeźdżą Moskawa ma takie same wagony z wyglądu i u nich jeździ co 1. min
Banan
 

Postprzez MeWa » So lip 12, 2003 1:21 pm

tylko na linii okólnej - tam wszystko musi jeździć wg rozkładu - zero blokowania, zero opóźnień. U nas się tego nie da zrobić - samo zawracanie pociągów na stacji Ratusz zajmuje 2 minuty.

U nas mniej jeździ rosyjskich, bo są cięcia wakacyjne i ogółem mniej pociągów jeździ. Poza tym na razie metro dobrze jest wykorzystwane - nie ma taiej sytuacji, aby w normalny dzień ktoś się nie zmieścił do pociągu.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Banan » So lip 12, 2003 1:29 pm

Jak w niektórych krajach zatrudnieni są upychacze co wciskaja jak najwięcej ludzi. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Banan
 

Postprzez MeWa » So lip 12, 2003 1:31 pm

to w Hong Kongu
Poza tym pociąg nie może wjechać do tunelu, zanim poprzedni z niego nie wyjedzie, a rozkładowy czas przejazdu pomiędzy stacjami A-11 - A-13 wynosi 2 minuty 10 sekund
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Banan » So lip 12, 2003 9:18 pm

Tez w Meksyku

Obrazek
Banan
 

Postprzez MeWa » Wt lip 15, 2003 7:49 pm

Mało tego, w Hong-Kongu są specjalne linie, gdzie mają się ustawiać pasażerowie
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Następna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron