Krótszy i dłuższy wagon

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez aessar » Śr kwi 21, 2004 8:08 pm

Zresztą jak (jeśli :oczko: ) wydłuzymy 81 to problem się rozwiąże.
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Piotr » Cz kwi 29, 2004 1:42 pm

dolby napisał(a):Zresztą jak (jeśli :oczko: ) wydłuzymy 81 to problem się rozwiąże.

I z pewnością sie tak stanie, gdy tylko zaczną do nas przyjeżdżąc nowo zamówione 81. Zresztą jeżeli rosyjskie będą wydłużone to naraz więcej pasażerów się zabierze, a to duzy plus, sami przyznacie (MeWa ty też :oczko: )
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » Cz kwi 29, 2004 3:15 pm

heh lubię rosyjskie :)
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez aessar » So maja 01, 2004 10:39 pm

Lubie - nie lubie: + jest +'em :oczko:

Na kiedy dostawa 81 (oczywiście orientacyjnie, bo najpierw przetarg, itp.) jest przewidziana?
Avatar użytkownika
aessar
Znawca
Znawca
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz lip 17, 2003 11:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N maja 02, 2004 5:04 pm

zdaje się, że jeszcze nie zostały podjęte żadne konkretne kroki. Nie wiem, czy nawet przeznaczono środki. Na razie to jeszcze ostatnią partię alzłomów muszą dowieść...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Wagon przegubowy

Postprzez iktoto » Cz lut 03, 2005 2:09 pm

Co powiecie na to, żeby, jeśli już to mocno postanowione, że pociagów się nie rozłącza w czasie eksploatacji, przy zakupie taboru dla drugiej linii (za 6? 10 lat?) zdecydować się na przechodnie sześciowagonowe składy przegubowe, np. jakąś pochodną berlińskiego przegubowego wagonu H-95 (to ten z mojego obrazka ;) ). Takie składy znacznie podnoszą bezpieczeństwo pasażerów (prawdopodobieństwo, że skin i Murzyn znajdą się sami w jednym wagonie jest znikome), a przede wszystkim, umozliwiają równomierne rozłożenie pasażerów niezależnie od tego, do których drzwi wsiedli. :D
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez siema » Cz lut 03, 2005 2:23 pm

Przegubowce są dobre z wielu względów, z resztą kilka podałeś. Tylko wydaje mi się że nasze metro nie będzie decydowało się na 'przejściówki' tylko będzie chciało zakupić od razu partię nowego taboru. Z resztą zobaczymy. Może się okazać to tak duży wydatek, że będzie trzeba odkupić coś używanego.

Ale nawet przy zakupie nowych składów - przegubowce to bardzo dobry pomysł.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez iktoto » Cz lut 03, 2005 4:27 pm

siema napisał(a):Tylko wydaje mi się że nasze metro nie będzie decydowało się na 'przejściówki' tylko będzie chciało zakupić od razu partię nowego taboru. Z resztą zobaczymy. Może się okazać to tak duży wydatek, że będzie trzeba odkupić coś używanego.

Pisząc o wagonach przechodnich nie miałem na myśli "przejściowego" używania składów używanych, ale wagony, między którymi można przechodzić przez przegub/tunel. Tak to się nazywa.
A co do używanych wagonów - myślę, że teraz jest to rozwiązanie zupełnie ok, a za dziesieć lat będzie stać Metro na zakup lub leasing nowych wagonów. (te berlińskie wagony H są w leasingu, właścicielem jest amerykańskie konsorcjum).
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez siema » Cz lut 03, 2005 5:55 pm

Pisząc o wagonach przechodnich nie miałem na myśli "przejściowego" używania składów używanych

Ok. troche miałem wątpliwości czy dobrze zrozumialem. Też myślę że używane składy są dobre na początek. I tym lepiej gdyby były to przegubowce (przejściowe) bo można byłoby zobaczyć jak się taki wariant sprawdza.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez kacwro » N sie 14, 2005 6:50 pm

ja tam nie nażekam trzeba stać na początku peronu i z głowy, albo poczekać na alstoma :P
kacwro
Znawca
Znawca
 
Posty: 107
Dołączył(a): Pn lip 11, 2005 12:30 pm

Postprzez Krzysztof Szymanik » Wt sie 16, 2005 1:49 pm

Na WKD wariant z przegubowcem (EZT EN95) się sprawdza, to z jakiego powodu miałby się w metrze nie sprawdzić. Poza wszystkim innym w przegubowcu znalazłoby się więcej miejsc stojących. Myślę, że ten wariant nieźle by się sprawdził w Metrze Warszawskim (i nie tylko). A cena? Myślę, że nie gra tu większej roli, bo przeguby w przejściach międzywagonowych byłyby jednym z warunków przetargu, i dopioero w przetargu wybrałoby się najtańszą ofertę...
Avatar użytkownika
Krzysztof Szymanik
Znawca
Znawca
 
Posty: 356
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marduk » Pn paź 10, 2005 6:35 pm

Kiedy do tych starych wagoników ruskich dokleją nowe wagoniki? Bo jakoś ostatnio jest tłok jak jasna cholera...
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Postprzez MeWa » So paź 15, 2005 10:18 pm

nie wiadomo, a tłok jest bo znów rok akademicki się zaczął...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość

cron