metro na powierzchni...

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez siema » Cz lut 03, 2005 10:13 pm

Ale omawianie analogii i przykładów ma sens

Wiem. Chodziło mi o to że tylko omawiamy analogie i już nic z tego nie wynika. Jedni mówią, że trzeba 'tak' bo tak jest 'tu', inni że trzeba 'siak' bo tak jest 'tam' i stoimy w miejscu. Zacznijmy teraz tą wiedzę przekładać na nasze realia.

Może na początek dość luźny odcinek: ulica Kasprowicza. Ja zgadzam się tam na metodę odkrywkową, choć żałuję wielkich, pięknych drzew które tam rosną. Wiem że niektórzy chętnie zobaczyliby tam estakadę lub wykop (szczególnie że są ku temu techniczne możliwości), ale mówię temu stanowcze hola, hola.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez diego » Cz lut 03, 2005 11:21 pm

jest jeszcze jedna możliwość:
tunel metoda odkrywkową na Kasprowicza można budować pod jedną z dwóch jezdni. wtedy możnaby było ocalić przynajmniej czesc z tych drzew, o których mowa. no ale sądze że akurat Kasprowicza to w pewnym sensie temat już ledwo ciepły, mam na myśli, że tu raczej większość spraw jest postanowiona. może zatem zanim roztrząsać to czego nie da sie raczej zmienic, może sklierować uwagę na drugą linię???? tu w centrum wiadomo- tunel, i bardzo dobrze, ale poza, może sie da zejsc z kosztów i coś innego? co ze stacją 'Lazurowa'?? może tam? pytam, bo nie znam tamtych rejonów
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez siema » Pt lut 04, 2005 2:28 am

To prawda że na Kasprowicza już jest wszystko ustalone, chciałem po prostu zacząć jakoś delikatnie. Jeszcze dodam że tuneli na pewno nie będą kopać w miejscu ulic - po to jest ten pas zieleni. Z resztą to wszystko widać na rysunkach technicznych na stronie metra. I jeszcze tylko spójrzcie jak to teraz ładnie wygląda: http://schdlapli.webpark.pl/kasprowicza.jpg

To w takim razie przejdźmy do Lazurowej i okolic. Ja też nigdy tam nie byłem i nie widziałem okolicy ... ale czego na własne oczy nie widzieliśmy zobaczyć możemy przez szklane oko obiektywu :D Oto zdjęcie lotnicze tego obszaru: http://schdlapli.webpark.pl/lazurowa_opis.jpg z dopisanymi przeze mnie nazwami ulic i dorysowaną II linią na podstawie bardzo schematycznej mapki ze strony metra. Mapka ta jest bardzo schematyczna, ale według niej tak właśnie ma przebiegać ten odcinek II linii. Kto nie wierzy - niech sprawdzi: http://www.metro.waw.pl/page.php?id=44.
Ze zdjęcia wyraźnie widać, że ulica lazurowa stanowi granicę. Na wschód od niej zaczyna się teren gęsto zabudowany osiedlami mieszkalnymi. Na zachód widzimy ... pola i to dużo i idącą przez nie ulicę Szeligowską z domami wzdłuż niej. Tereny jak widać na razie w większości nie zabudowane. Bemowo ma już wytyczone tereny na inwestycje na najbliższych parę lat, przy czym teren na który patrzymy do nich nie należy. Jednak budowy metra też nie zobaczymy tam przez roków kilka, bo wpierw trzeba dociągnąć pierwszą linię. Jednak ten teren wygląda na następny w kolejce do zabudowania: przede wszystkim metro przez sam środek, po drugie póki co tanie grunty od rolników i w sumie całkiem ładna okolica. Dodatkowo jest to jeden z ostatnich takich terenów na bemowie (nie licząc tych już wyznaczonych pod inwestycje). Dochodzę tu do wniosku, że za okolo 10 lat pola te będą gęsto pokryte siatką osiedli, podobnie jak na wschód od Lazurowej (takie drugie kabaty - nawet trochę na północ jest 'lasek Bemowski' - oczko w głowie dzielnicy).
I znowu, nie jako maniak tuneli, tylko jako maniak rozsądnych rozwiązań nie widzę tu estakady lub wykopu. Ale gdyby się za to szybko zabrać to wystarczy po prostu głęboko zaorać te pola, a nie później wiercić pod domami przez lata za grube pieniądze.
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez siema » Pt lut 04, 2005 3:15 am

A i jeszcze ... odbieraniem dostępu do wiedzy byłoby gdzybym nie powiedział wam że tutaj możecie obejrzeć całe Bemowo z samolotu. Bardzo fajna sprawa! Jak się ma lotnisko w dzielnicy to można sobie na taki 'bajer' na stronie pozwolić ... :D
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez ArsenieToderas » Pt lut 04, 2005 3:27 pm

dzieki Siema za fotki.. milo zobaczys swoje okolice tutaj na stronce
ale mam kilka spraw.. po pierwsze yellonky nie naleza do bemowa, ale to nie wazne..
wazne jest to, ze jak juz pisalem, te pola, ktore widoczne sa na fotce bedas polami na dluuugie dziesieciolecia, poniewaz jest to wlasnosc prywatna od wielu pokolen i nawet za 50 lat nie powstanie tam osiedle, wiec tym bardziej za 10 lat!!! to jest po prostu nierealne i niemozliwe!!! te pola pozostana polami jeszcze barzdo dlugo!!! moze nawet przec wiekszosc albo cale nasze zycie.. jak ktos zwrocil moze kiedys uwage na granice Warszawy to wlasnie dokladnie w tym miejscu jest ,,takie jakby wciecie,, w granicy Wawy i jest to wlasnie spowodowane tymi polami
a po trzecie stacja lazurowa jest w troche innym miejscu niz ja zaznaczyles, ale nic dziwnego, bo ja sam mimi, ze mieszkam tu od urodzenia mam problemy, zeby sie zorientowac na tym planie.. wiec postaram sie opisac gdzie naprawde jest stacja ,,lazurowa,, wiec jest ona na skrzyzowaniu lazurowa-czluchowska. ulice lazurowa dobrze widac wiec nie ma problemu. ale.. czluchowskiej prawie wcale, ajest ona tuz nad tym czyms czerwonym co jest przy podpisie ,,ul. lazurowa,, w praktyce pomyliles sie o jakies 200m, wiec i tak jestes naprawde niezly w mapkach.. a pewnie pomuliles ulice ,,batalionow chlopskich,, ktora odchodzi od zaznaczonej przez Ciebie stacji lazurowa w glab pola na skraju zdjecie z czluchowska..
a wracajac do tematu pola to moze ktos kupi za gruba kase teren na domek jednorodzinny w okolicy stacji chrzanow na kapuscianym polu od jakiegos rolnika, ale tam gdzie jest kapusta blokowisko na pewno nie powstanie, wiec nie myslcie w ten sposob, ze sa to atrakcyjne tereny ,,ktore stoja w kolejce do zabudowanie,, bo tak nie jest..
ArsenieToderas
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 25
Dołączył(a): Pn lis 15, 2004 12:41 am
Lokalizacja: Wawa

Postprzez MeWa » Pt lut 04, 2005 4:13 pm

niektórzy piszą, że skoro jest miejsce, to można robić w wykopie lub na powierzchni. Ale cały czas powtarzane jest, że to nie jest jedyny czynnik. Nie mniej ważny - rozwój przestrzenny miasta. To trzeba przewidywać na 80-, 100- lub więcej lat. Piszą, że tam gdzie się nie da, to metro budowane jest w tunelu - nie do końca słuszne podejście (wątpię, żeby wzrosła atrakcyjność mieszkań przyległych do wiaduktu)... A z przykładami to bym uważał - poszukiwałbym bliższych analogii (Praga, Budapeszt), gdzie systemy są w miare podobne.
A z określeniem "metro = kolej miejska" też bym uważał, bo np. SKM Trójmiasto nie można uznać ze metro - metro charakteryzuje się pewnymi parametrami technicznymi itp.
Odnośnie bezpieczeństwa - mi się zdaje, że łatwiej je utrzymać w przestrzeni zamkniętej...
odnośnie skarg na alstomy - wątpię, żeby mniej drgało, a można przypuszczać, że nawet więcej, gdyby metro przebiegało po powierzchni.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez iktoto » So lut 05, 2005 2:36 am

MeWa napisał(a):rozwój przestrzenny miasta. To trzeba przewidywać na 80-, 100- lub więcej lat.

Metody programowania urbanistycznego sięgające poza 30-50 letni horyzont czasowy po prostu nie istnieją - tego typu rozważania wchodzą w zakres tzw. futurologii.
MeWa napisał(a): (wątpię, żeby wzrosła atrakcyjność mieszkań przyległych do wiaduktu)...

Co do tych w promieniu 50-70 m - to owszem, atrakcyjność wzrasta dość umiarkowanie w stosunku do tunelowego metra. Ale wzrost atrakcyjności terenów połozonych od 70-100 do 500 metrów od linii jest prawdopodobnie taki sam. Różnica we wzroście atrakcyjności najbliższego sąsiedztwa jest w sumie niewspółmierna do róznicy w nakładzie kosztów.
MeWa napisał(a): poszukiwałbym bliższych analogii (Praga, Budapeszt), gdzie systemy są w miare podobne.

No Praga niekoniecznie (no chyba że warszawska), bo topografia zupełnie inna.
MeWa napisał(a):A z określeniem "metro = kolej miejska" też bym uważał, bo np. SKM Trójmiasto nie można uznać ze metro - metro charakteryzuje się pewnymi parametrami technicznymi itp.

Hehe, SKM w gruncie rzeczy przestał nawet już być definicyjnym SKM-em, a jest co najwyżej SKR-em.
MeWa napisał(a):Odnośnie bezpieczeństwa - mi się zdaje, że łatwiej je utrzymać w przestrzeni zamkniętej....

????? :shock:
Obrazek
Obrazek
MeWa napisał(a):odnośnie skarg na alstomy - wątpię, żeby mniej drgało, a można przypuszczać, że nawet więcej, gdyby metro przebiegało po powierzchni.

Zdaje się, że grunt przenosi drgania lepiej niż powietrze... Ale mogę się przecież mylić.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez diego » So lut 05, 2005 5:33 pm

IKTOTO :brawo: :brawo: :brawo:
widzę ze jeśli idzie o dyskusję na argumenty a nie na uczucia i na wszelkie "wydaje-mi-sie" to jestes odpowiednią osobą.
chylę czoła!
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez siema » So lut 05, 2005 11:43 pm

iktoto napisał(a):Metody programowania urbanistycznego sięgające poza 30-50 letni horyzont czasowy po prostu nie istnieją - tego typu rozważania wchodzą w zakres tzw. futurologii.
Tak ja też myślę że 50 lat to jest jednak jakaś górna granica poza którą trudno cokolwiek planować. Jednak u nas przydałoby się chciaż to spojrzenie na 20 - 25 lat do przodu. Aktualny przykład to stacja Park Kaskada vel Słodowiec na której południowym wyjściu planowano 'tymczasową' ochydną, blaszaną budkę, a przejścia podziemne do PKS Marymont w ogóle odrzucono. Jednak sytuacja nieco się zmieni, za lat najdalej 10, gdy na drodze od budki (a właściwie na budce) do PKS Marymont stanie apartamentowiec. Wtedy jednak budowa przejścia podziemnego nie będzie już taka prosta i tania, a pasażerowie stacji będą co minut 3 grupkami dreptać ludziom pod oknami.

MeWa napisał(a):A z określeniem "metro = kolej miejska" też bym uważał, bo np. SKM Trójmiasto nie można uznać ze metro - metro charakteryzuje się pewnymi parametrami technicznymi itp.

To na pewno. Dla mnie SKM jest o wiele bliższa koleji. Tutaj parametry techniczne biorą górę, ale tak odczuciowo to metro jest raczej odrębną jednostką komunikacyjną, jak tramwaje. Można transportować tramwaj, lub skład metra koleją, ale nie zobaczymy wagonów kolejowych na torowiskach tramwajowych, lub w metrze. Za to w przypadku SKM jest to możliwe.

MeWa napisał(a):Odnośnie bezpieczeństwa - mi się zdaje, że łatwiej je utrzymać w przestrzeni zamkniętej...
Tutaj jest kilka aspektów. Iktoto pokazał dwa zdjęcia, a diego wziąłeś je od razu za poważny argument. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo ruchu to metro ma dużą przewagę. Pomijając możliwość użycia nowoczesnych technologii tunel bardzo ogranicza ingerencję osób trzecich w ruch pociągów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasażerów to metro ze względu na zamkniętą strukturę jest bardziej narażone na ataki, jednak za razem są one łatwiej wykrywalne niż w przypadku otwartej przestrzeni. Tak samo z pożarami itp. łatwiej jest zapobiegać, ale w przypadku zaistnienia takiej sytuacji trudniej jest ewakuować ludzi i straty są większe. Także jest to temat dyskusyjny i nie należy zbyt szybko bić brawo na widok obrazka. Bo można pokazać tysiąte zdjęć z wypadków np. koleji do których przy zasadach metra w ogóle by nie doszło.


Wracając do Lazurowej i Bemowa:
Odnośnie techniki budowy i wartości mieszkań to goła estakada bardzo obniży wartość bliskich jej terenów. Prawda że im dalej tym mniejszy problem, ale też tym dalej od metra. Ale dobre byłoby rozwiązanie pośrednie jak estakada z tubą, lub to o czym od dawna rozważam: główna ulica kompleksu osiedli, z wysokim priorytetem dla pieszych (pasaż za razem), stanowiąca mini centrum, idąca nad linią metra, która prowadzona jest wykopem (linia metra oczywiście), a on (wykop) przykryty szkłem i stanowiący przez to niejako ozdobę.

ArsenieToderas napisał(a):po pierwsze yellonky nie naleza do bemowa, ale to nie wazne..
Nie wiem gdzie dokładnie są 'yellonky' ale wiem że II linia metra na pewno zaczyna się na bemowie właśnie na tych polach do których zaraz dojdę. Tu jest mapka całej dzielnicy bemowo z zaznaczonym początkiem linii (nadal na podstawie tej felernej mapki ze strony metra której nie do końca wierzę ale na razie tak tam jest): http://www.schdlapli.webpark.pl/mapabemowa.jpg.
Przechodząc do pól:
ArsenieToderas napisał(a):jak juz pisalem, te pola, ktore widoczne sa na fotce bedas polami na dluuugie dziesieciolecia, poniewaz jest to wlasnosc prywatna od wielu pokolen i nawet za 50 lat nie powstanie tam osiedle, wiec tym bardziej za 10 lat!!!
I tu się grubo mylisz. To że są one własnością prywatną nic nie pomoże bo wszystko już nią niestety jest. Na Kabarach było to samo - najpierw same pola, a z czasem na kolejnych wyrastał apartamentowiec za apartamentowcem, dziś aż po Las Kabacki. I tu będzie to samo bo są to tereny atrakcyjne pod budowę. I dla takiego developera nie ma znaczenia czy zapłaci rolnikowi nawet podwójną cenę, bo i tak będzie się to opłacało. Z resztą budowa kolejnych osiedli jest w programie rozwojowym bemowa. Mało tego - jest ogólną tendencją miasta, szczególnie tak blisko centrum. I w reszczcie ostatnie: po co ma iść tamtędy linia metra jeśli:
nawet za 50 lat nie powstanie tam osiedle
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez iktoto » N lut 06, 2005 12:26 am

Co do tych moich przykładów - miałem na myśli to, że w tunelach dużo trudniej jest utrzymać bezpieczeństwo pożarowe, nie znaczy to, że łatwiej tam o pożar, ale że jest on daleko bardziej niebezpieczny. Sporym dodatkowym niebezpieczeństwem jest ograniczona widoczność, ale tylko w tych krajach, gdzie w razie uszkodzenia sygnalizacji dozwolona jest w metrze jazda na widoczność.

Najśmieszniejszy znany mi wypadek, jaki zdarzył się w związku z naziemnym prowadzeniem metra miał miejsce jakieś dwa lata temu w Berlinie, gdzie równolegle do wykopu metra w dzielnicy Zehlendorf biegną jednokierunkowe jezdnie. Pewien starszy pan zasłabł jadąc ulicą i zjechał swoim Fordem Ka (ta mi się zdaje??) do wykopu. Na szczęście, kierowcy i jego żonie pasażerce nic się nie stało, a i ruch pociągów w porę zatrzymano i wyłączono zasilanie.

A co do prowadzenia estakadą z "rurą", pomysł nie jest najlepszy. Aerodynamicznie posiada wadę tunelu (zwalniający efekt przykrawędziowy), a akustycznie ze względu na ograniczoną masę tak naprawdę niewiele pomaga. W gruncie rzeczy stosowniejsze byłoby pakowanie w rury bardziej hałaśliwych i do tego rozsiewających trujące wyziewy estakad samochodowych - i czasem to się nawet robi.

A wykop, jeśli jest odpowiednio przemyślany i wykonany ma swoje zalety - więc m. in. otwarte stacje na terenach peryferyjnych, gdzie wsiada mało ludzi są odczuwane jako bezpieczniejsze. No a jak ktoś mówi o blokowaniu szans rozbudowy miasta - w razie potrzeby i rozwoju tkanki miejskiej można taki wykop obudować ścianami oporowymi i stropem.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez diego » N lut 06, 2005 1:46 pm

podoba mi sie pomysl przykrycia wykopu szklanym stropem. niezłe. tworzyloby to pewnie cos w rodzaju deptaka nad metrem wedlug tego co piszesz SIEMA.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez siema » N lut 06, 2005 4:06 pm

iktoto napisał(a):w tunelach dużo trudniej jest utrzymać bezpieczeństwo pożarowe, nie znaczy to, że łatwiej tam o pożar, ale że jest on daleko bardziej niebezpieczny.
Tu masz rację. Pożar w metrze jest trudniejszy do opanowania i powoduje o wiele większe straty. Mi po prostu chodziło o, to że temat bezpieczeństwa jest bardzo szeroki.

diego napisał(a):podoba mi sie pomysl przykrycia wykopu szklanym stropem. niezłe. tworzyloby to pewnie cos w rodzaju deptaka nad metrem
Nie chodziło mi raczej o to żeby po tym stropie chodzić, bo byłoby to trudne do wykonania, drogie i raczej nie budziłoby zaufania większości osób. Myślałem o tym by zwykły wykop przykryć stalowo-szklaną konstrukcją i do tego połączyć koncepcyjnie z ulicą. Jakie są tego zalety? Prostota wykonania: zwykły wykop, a na nim szklano-stalowa lekka konstrukcja nie wymagająca by wykop miał specjalnie usztywniane ściany by wytrzymać cięższy dach. Tańsza realizacja: budowa wykopu mimo wszystko jest tańsza od wiercenia tunelu, szczególnie gdy mamy również możliwość projektowania otoczenia od podstaw. Sam dach nie jest zbyt kosztowny i łącznie z wykopem myślę że nie przebije ceny tunelu. Tabor: metro niby jedzie na powierzchni, ale jednak pod zadaszeniem, więc nie trzeba modernizować taboru. Stacje: budowa tańszych stacji, które pod powierzchnią mogłyby składać się tylko z peronów po zewnętrznej stronie torów i zejść. (I może nie musiłyby być tak ogromne, przecież!!). I jeszcze estetyka takiego obiektu. Dach na pewno chroniłby częściowo przed hałasem (nie trzeba nawet bardzo, byleby nie było to uciążliwe i zagłuszające) i stanowił wraz z ulicą mini centrum kompleksu osiedli. Na ulicy mogą się znajdować sklepy, urzędy i inne miejsca użyteczności publicznej.

Jeszcze powiem wam, że pokusiłem się o wykonanie rysunku 3D części mojego rozwiązania we 'wspaniałym' programie graficznym jakim jest MS Paint. Jest on tutaj: http://www.schdlapli.webpark.pl/metrowykop.jpg Oczywiście szyby są przezroczyste i w wykopie powinno być widać tory, metro itp... ale już bez przesady ... to jest schematyczny rysunek :D
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez iktoto » N lut 06, 2005 6:26 pm

siema napisał(a):Sam dach nie jest zbyt kosztowny i łącznie z wykopem myślę że nie przebije ceny tunelu.

Na pewno przebije koszt tunelu płytkiego na głębokości 1-krotnej, budowanego metodą odkrywkową. takiego jak na Kasprowicza. Nawet przy zwykłym szkleniu budowa metra kwadratowego świetlika jest znacznie droższa od metra kwadratowego żelbetowego stropu!! Pamiętaj, jak trudno uszczelnić jest taki szklany dach (zwłaszcza przy obiekcie obciążonym obciążeniem dynamicznym, no chyba że zaakceptujemy strugi wody cieknące tu i ówdzie), poza tym tutaj wchodziłoby w grę tylko tzw. szkło bezpieczne (czyli trójwarstwowe, klejone z folią) i miejscowe klapy wywietrznikowe (pod szkłem skraplałaby się para wodna). Do tego dochodzą koszty stałe utrzymania (zabezpieczenie antykorozyjne, wymiana uszkodzonych elementów, a przede wszystkim mycie szyb i to z obu stron!!). Łatwiej wykonać byłoby świetlik z elementów z tworzyw sztucznych, jednak w ich wypadku przejrzystośc jest mniejsza, a z czasem bardzo mocno spada.

siema napisał(a):I jeszcze estetyka takiego obiektu. Dach na pewno chroniłby częściowo przed hałasem (nie trzeba nawet bardzo, byleby nie było to uciążliwe i zagłuszające) i stanowił wraz z ulicą mini centrum kompleksu osiedli. .

Dach jako centrum? Rozumiem, że takie rozwiązanie byłoby stosowne dla płytko położonej stacji metra, ale dla tunelu szlakowego? Przecież pasażerowie metra i tak nic nie zobaczą, poza tym, że światło wpada, ale przecież można by sztuczne oświetlenie tunelu zrobić i byłoby dużo taniej!! A to, że z powierzchni widać przejeżdżające pociągi jest naprawdę mało interesujące. Co najwyżej dla mnie, ciebie siema, Diega, MeWa i różnych takich ;) Dla tych kilku osób chyba nikt takiej witrynki nie wybuduje, nie?

siema napisał(a):Jeszcze powiem wam, że pokusiłem się o wykonanie rysunku 3D części mojego rozwiązania we 'wspaniałym' programie graficznym jakim jest MS Paint. Jest on tutaj:

Jak na Painta to wizualizacja jest genialna!!
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez siema » N lut 06, 2005 7:15 pm

W sumie masz racje... troche mnie wyobraźnia poniosła, a i z niskimi kosztami dachu naciągnąłem troche, bo szkoda mi było psuć tak pięknej wizji... :roll: W rzeczywistości wiem, że szklany dach jest strasznie drogi. A z centrum miałem na myśli to że wykop jako obiekt, oraz ulica/pasaż jako miejsce handlowo usługowe tworzyły by je i były punktem, a właściwie ciągiem, charakterystycznym dla osiedli w pobliżu.

Dosyć marzeń :sad: może ktoś ma jakieś konkretne propozycje co do tego 'polnego' odcinka metra?
Avatar użytkownika
siema
Znawca
Znawca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Śr gru 08, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

Postprzez iktoto » N lut 06, 2005 7:42 pm

siema napisał(a):W sumie masz racje... troche mnie wyobraźnia poniosła, a i z niskimi kosztami dachu naciągnąłem troche, bo szkoda mi było psuć tak pięknej wizji... :roll:


Na pocieszenie moja wersja Twojej grafiki :oczko:
Obrazek
No wagony może nie takie, ale nie narysowałem jeszcze żadnych warszawskich.

Moją propozycją dla wszelkich odcinków polnych jest najzwyklejszy wykop ze skarpami ziemnymi obustronnie... Stacje pod wiaduktem przecinającej ulicy, perony boczne, z każdego po dwa ciągi schodów, na przyczółki mostów po obu stronach jezdni. Pod każdym przyczółkiem, gdzie schodą się obie klatki schodowe, ewentualnie miejce na bramki, jeśli Warszawa nie zdecyduje się na rezygnację z tego przedpotopowego wynalazku.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron