metro na powierzchni...

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez kto ja » Pn paź 11, 2004 8:20 pm

te forum jest tylko o metrach dziwne ale interesujace u mnie w miescie niestety niema metra
kto ja
 

Postprzez diego » Pn paź 11, 2004 11:51 pm

Barcelona jak Barcelona, ale Madryt to dopiero pokazał na co stać Hiszpanów jeśli chodzi o metro. od 1999 do 2003 zbudowano 41km nowego metra, a od 1995 do 2003 madrycka kolej podziemna urosła z 177 do 228km!!! dzieki temu madryt ma trzecie pod względem dlugości linii metro w europie. pokazano przy tym, że madrycka metoda budowy jest nie tlko szybsza ale i o wiele tansza niz wszystkie dotychczasowe metody razem wziete.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Wt paź 12, 2004 5:24 pm

Tfu sorry oczywiscie o Madryt mi chodzilo. Bo generalnie im krotsza budowa, tym taniej wychodzi... I im wiecej sie buduje, tym sumarycznie tez taniej jest.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » Wt paź 12, 2004 6:15 pm

prawda że logiczne? ciekawe że nasi tego jeszcze nie pojeli.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez stanik » Śr paź 13, 2004 5:29 pm

metro to zajebista sprawa ale zeby oni sie pospieszyli i wybudowali cos takiego jak w paryzu czy tokio!!!!!!!HEHE jak ja bede prezydentem to dopiero sie zacznie zaczne tesh budowe z białymstoku krakowie poznaniu i 3miescie!!
stanik
 

Postprzez MeWa » Śr paź 13, 2004 8:50 pm

diego napisał(a):prawda że logiczne? ciekawe że nasi tego jeszcze nie pojeli.
Na I linii metra raczej nie ma potrzeby na takie rozwiazania, a metro bedzie postulowalo budowe takim systemem. Jedynym problemem jest decyzja wladz miasta o budowie II linii, zlozenia odpowiednich wnioskow. Trzeba pamietac, ze sumarycznie wychodzi taniej budowac jednym ciagiem szybciej, ale jednostkowo taniej wychodzi budowanie po stacji. Warszawa sama nie udzwignie budowy metra.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » Pt paź 15, 2004 6:35 pm

trudno żeby inni budowali warszwie metro. nalezy poszukac nowych rozwiazan, niekonwencjonalnych, nie ma co czekac, az 'ktos' blizej nieokreslony da kase ale zaczac myslec. jest cos takiego jak obligacje miejskie, pozyczki w bankach, a nawet samoopodatkowanie sie mieszkancow na rzecz metra, PPP, i pewnie jak by pomyslec jeszcze garsc innych rozwiązań. a poza tym, jesli bedzie metro, nie trzeba bedzie budowac tyle drog (obwodnic wewnątrzmiejskich dla przykładu), parkingów, mostów itp, skoro duża częśc ludzi przesiadlaby sie na środki komunikacji miejskiej. tu tzreba zerwania z lobby samochodowym, zmiany myslenia o transporcie indywidualnym, czyli reforma calego urzedu miasta i co najtrudnieszje reforma mieszkancow. pierwszym krokiem to utrudnienie życia samochodziarzom, ulice tylko dla kom. miejskiej (patrz: nowy świat), wydzielone pasy dla autobusow i tych rozwiązań możnaby mnożyć w dziesiątki. najhpierw utrudnic poruszanie sie samochodem przy jednoczesnym ułatwieniu dla kom. zbiorowej a potem szukanie oszczednosci na samochodach na żecz usprawnienia kom.miejsikiej. najgorsze jest to, ze mysli sie po staremu, waskie patrzenie i wstecznictwo we wszelkich dziedzinach zycia. umyslowa zaściankowość hamuje rozwuj metra w wawie.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Śr paź 20, 2004 10:31 pm

probuje zdjątko zamontować tu, metro na powierzchni w Tajpej

Obrazek

albo tu (hehe, probuje wszystkiego bo nie wiem czy dobrze zrozumialem, cos na pewno wypali)
imghttp://www.urbanrail.net/as/taip/mucha1x.jpg/img
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Śr paź 20, 2004 11:28 pm

ha udalo sie, czyli zrozumialem
ta linia jest calkiem nowa bo otwarta dopiero w 1996
Obrazek
i jak widac przebiega nad ulica, fakt, ze jest duzo cichsza, bo na oponach a nie na szynach. moze wiec to wcale nie taki zly pomysl.
Obrazek

także w singapurze:
Obrazek
:)
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Pt paź 22, 2004 7:56 pm

cóż - u nas niestety króluje lobby samochodowe, a generalnie prezydent Kaczyński nie jest za II linią metra, a woli przygotować protezę-SKM i wiadukty drogowe...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » Pt paź 22, 2004 8:29 pm

he, a ja jestem i za 2liną i za SKM'em
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez iktoto » So paź 30, 2004 10:43 pm

Nie jestes odosobniony... Problem w tym, ze Kaczynskich jest dwoch :oczko:

Jeszcze jedna rzecz, o ktorej w Warszawie wartoby pomyslec, to generalna renowacja sieci tramwajowej. Dobrze zorganizowany tramwaj to tez prawie "metro na powierzchni", zwlaszcza jak popatrzec na niektore linie we wschodnim Berlinie. Nalezaloby przedluzyc troche przystanki, zakupic pojemniejsze (dluzsze) wagony, zorganizowac wymuszone zielone swiatlo, a gnieniegdzie moze i krotkie tunele dla tramwaju. Srenio 29 na godzine mozna tak osiagnac.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez diego » So paź 30, 2004 11:11 pm

tu masz racje. :brawo: problem tylko ze skrzyzowaniami i z pieszymi. trzaby było calkowicie odizolować te grupy użytkowników dróg od tramwaju. w wawie moznaby mysle duzo w tym kierunku zrobic. wydzielic calkowicie torowiska, ustalic rozklady jazdy i linie tak by z jednej str. umozliwic dogodne przesiadki a z drugiej pozwolic na swobodny przejazd przez skrzyżowania.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez diego » Pn lis 01, 2004 6:28 pm

Oto przykłady zaledwie kilkunastu miast z całego świata, które niektóre odcinki lub całe linie swego metra zdecydowały się zbudować na estakadach. Nie zawsze – jak chcą tego niektórzy – metro na powierzchni jeździ w terenie słabo zabudowanym. Najlepszym przykładem jest choćby Bangkok.

Bangkok

http://www.urbanrail.net/as/bang/platform1x.jpg

http://www.urbanrail.net/as/bang/viaduct2x.jpg

http://www.urbanrail.net/as/bang/mo-chit1x.jpg

http://www.urbanrail.net/as/bang/viaduct1x.jpg

http://www.ibiza-bangkok.de/bkk_c/skytr ... bnail9.jpg

Fakt, częściej zdarza się iż w ścisłym centrum (zwłaszcza na starym mieście) metro przebiega pod ziemia, jednak tam, gdzie tylko to możliwe oszczędza się na środkach i buduje je na estakadzie.

Singapur – estakada

http://www.garden.force9.co.uk/PhotoCD/1322_93.jpg

Dzieje się tak obecnie...

Kopenhaga – estakada – jedno z najnowszych europejskich metr, automatyczne, bez obsługi w pociągu

http://www.garden.force9.co.uk/PhotoCD/PCD13c_008.jpg[/img]

jak i w dość odległej przeszłości, gdy powstawało berlińskie metro U1 i U2 na początku ubiegłego stulecia
Berlin

http://de.geocities.com/u_bln/gallery/U ... er-tor.jpg

http://de.geocities.com/u_bln/gallery/U2-buelowstr.jpg


Hamburg ze swym również dość starym systemem metra wyszedł na znacznej jego długości z tunelu

http://de.geocities.com/u_s_hamburg/U3- ... arkt7x.jpg

http://de.geocities.com/u_s_hamburg/U3-baumwall7x.jpg

http://de.geocities.com/u_s_hamburg/U3- ... -baum3.jpg

Nowy Jork ze swym ‘elevated’ też nie do końca chowa się pod ziemią

http://de.geocities.com/nyc_rail/N-Quee ... laza1x.jpg[/img]

http://de.geocities.com/nyc_rail/subway/IRT_125St.2.JPG


londyn – docklands ligtrail

http://www.garden.force9.co.uk/PhotoCD/PCD13b_104.jpg

Lille – estakada jednego z pierwszych metr w pełni automatycznych na świecie

http://www.garden.force9.co.uk/PhotoCD/1144_98.jpg

vancouver – skytrain – jak nazwa wskazuje trudno by tu było znaleźć choćby jedną podziemna stację

http://www.garden.force9.co.uk/Other/2_ ... ER_3_P.jpg

Paryż, stary ten Paryż i stare to metro . . . najbardziej gęsta sieć na świecie na kilometr kwadratowy

http://www.garden.force9.co.uk/PhotoCD/PCD13e_163.jpg

http://de.geocities.com/met_paris/elevated2.jpg

http://de.geocities.com/met_paris/elevated3.jpg
Rennes (fr.)
Tez automatyczne ‘metrko’ (zdrobnienia użyłem tu bo jest to tylko jedna lina no i rzeczywiście nie jest to coś wielkiego)

http://www.urbanrail.net/eu/ren/rennes-rame1.jpg

Calgary

http://www.garden.force9.co.uk/PhotoCD/1144_47.jpg


Miami – nawet w centrum metro na estakadzie, ale fakt, w Miami nie ma mowy o starym mieście z zabytkowymi budynkami (zabytkowymi w naszym tego słowa rozumieniu)

http://www.urbanrail.net/am/miam/miami-1.jpg

Los Angeles

http://www.urbanrail.net/am/lsan/la-usa-gold-china2.jpg

Kuala Lumpur

http://www.urbanrail.net/as/kual/kl-star-1x.jpg

Manila

http://www.urbanrail.net/as/mani/manila-mrt2-1.jpg

http://www.urbanrail.net/as/mani/manila-mrt1.jpg

http://www.urbanrail.net/as/mani/manila-mrt2.jpg

na oponach i bez kawałka szyn metro w Tajpej jest nie głośniejsze niż przejeżdżająca ciężarówka

http://www.urbanrail.net/as/taip/mucha1.jpg

zedytowany przez Piotrka stary pomyśl o ludziach mający modem :)



MOZE KTOŚ MA JESZCZE JAKIEŚ CIEKAWE PRZYKŁADY ?
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Wt lis 02, 2004 4:25 pm

No niektóre przypadki możnaby zakwestionować. Nie wszystkie koleje miejskie muszą być nazywane metrem. I nie uważam, że należy się kierować Bankokiem, gdzie "metro na powierzchni jeździ w terenie słabo zabudowanym.". Jak już wspomniałem - z wcześniej przedstawionych względów, czy chociażby z powodu braku miejsca i psucia krajobrazu miejskiego, dobrze że I linia idzie w tunelu.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron