metro na powierzchni...

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez Aufhauser » Pn wrz 25, 2006 11:14 pm

Czy ktoś wie jak to jak często składy wyjeżdżają na powierzchnie w kierunku STP Kabaty? Chyba niemożliwe jest że wszystkie na noc jadą tam. Wydaje mi się że stoją w tunelu za ostatnią stacj A-1 Kabaty. Jeśłi tak to ile? Zastanawia mnie to, ponieważ słyszałem opinie że nasze Alstomy i Ruskie nie dostosowane są do jazdy na powierzchni (korozja, itp.), przy pomyśle mostu nad Wisłą.

Nieodbiegając od tematu. Metro na powierzchni w Warszawie? Beznadzejny pomysł. Tzn. napewno nie przy budowie dwóch perwszych linii, gdyż przebiega przez obszary mocno zurbanizowane. Wogóle to nie widziałbym sensu na ani jednym kilometrze. Kto chciałby aby pod ich blokami śmigało metro 60 km/h co 3 minuty... Skoro nawet ludzie z Żoliborza narzekają, że im się chaty trzęsą przy metrze pod ziemią:) Zresztą taki układ spowodowałby dastyczny spadek cen mieszkań w okolicy, ludzie zaczelibysię wyprowadzać i doprowadziłoby to do degradacji terenu. Takie rozwiązania warto by stosować, gdy metro leci przez tereny bardzo słabo zabudowane, najlepiej leśne. Tak jak to ostatnio widziałem w praskim metrze.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aniaa » Cz wrz 28, 2006 10:15 pm

ja wiem ze napewno conajmniej jeden sklad nocuje w tunelu w okolicach ostatniej stacji zeby rano zrobic jazde "testowa" czy ruch moze sie odbywac normalnie. bo w nocy sa prowadzone prace w tunelach metra i rano trzeba sprawdzic czy napewno wszystko dziala jak nalezy czy nie zostaly jakies narzedzia na torach czy cos takiego. podejrzewam ze teraz jeden sklad nocuje na placu wilsona, moze jeszcze jeden w polowie trasy, a tak to reszta glownie stacjonuje w elektrowozowni.
to prawda ze metro nie jest przystosowane do zewnetrznych warunkow atmosferycznych, ale przejazd z tunelu metra do elektorwozowni nie trwa dlugo wiec pociagi daja rade :)
o ile wiem to nowojorskie metro nocuje w ogole na powietrzu ale ono chyba jest bajdziej przystosowane do warunkow pogodowych.
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez PearlEden » Pt wrz 29, 2006 1:50 pm

Co do tematu, dla mnie byloby super jakby metro bylo na zewnatrz, ale pomyslajac o innych, racja to co mowi Aufhauser.
Podobno mial byc pomysl metro do lomianek na zewnatrz, i faktycznie bez sensu, bo ludzie by narzekali a poza tym jest tam puszcza i tak niebyloby mozliwosci. Chyba ze metro na zewnatrzy bedzie skuteczne dopiero na "pustkowiu"..
Avatar użytkownika
PearlEden
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 76
Dołączył(a): N wrz 24, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Twilight Town

Postprzez MeWa » Pt wrz 29, 2006 4:08 pm

Aniaa napisał(a):ja wiem ze napewno conajmniej jeden sklad nocuje w tunelu
dwa nocują na stacji Plac Wilsona, jeden na Politechnice, jeden na Wilanowskiej. Resztta zjeżdża na STP. To jest krótki odcinek do pokonania od wylotu tunelu do elektrowozowni, więc tutaj bez problemu mogą jeździć...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aufhauser » So wrz 30, 2006 5:57 pm

Dlaczego głupota? Jest to standardowe rozwiązanie. Zrozum że to nie tylko o hałas chodzi. Most miałby znajdować się obok Świętokrzyskiego i metro pewnie jeździć będzie z częstotliwością co 1.5 min. Z pewnością będzie to przeszkadzało także ludziom przebywającym nad rzeką. Szczególnie gdy w dalszej perspektywie mówi się o zagospodarowaniu brzegów z jednej i z drugiej strony Wisły. Taki most więc z pewnością by w tym nie pomógł.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So wrz 30, 2006 9:57 pm

GORIoN napisał(a):Moim zdaniem przeprowadzanie drugiej linii pod Wisłą to głupota. Przeprowadzenie linii przez most to o wiele tańsze rozwiązanie,
głupotą może sę wydawać tylko dla osób niezainteresowanych tematem - były prowadzone prace studyjne poświęcone przebiegowi przez Wisłę i wyszło, że most jest NIECO tańszy w budowie, ale jeżeli uwzględni się eksploatację, to na dłużsżą metę wychodzi drożej (wzmacnianie skarpy, która jest w fatalnym stanie i mogłaby niewytrzymać wyprowadzenia tunelu; przystosowanie taboru do jazdy po terenie; zabezpieczenie szlaku; konserwacja), poza tym budowa mostu stwarzałaby problem z wyprowadzaniem i ponownym wprowadzaniem tarczy...

GORIoN napisał(a):poza tym komu przeszkadzałby hałas na moście ? (chyba tylko pływającym :) )
o mieszkańcach Powiśla zapomniałeś?
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aufhauser » So wrz 30, 2006 10:01 pm

Dodajmy do tego że stacja Nowy Świat będzie położona 29 m. pod ziemią! Dlatego by wybudować most, tunel musiałby ostro pójść w góre.
Aufhauser
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 44
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 11:05 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » So wrz 30, 2006 10:03 pm

Aufhauser napisał(a):Dodajmy do tego że stacja Nowy Świat będzie położona 29 m. pod ziemią! Dlatego by wybudować most, tunel musiałby ostro pójść w góre.
głębokość stacji wiąże się właśnie z przejściem pod dnem Wisły, gdyby miała iść mostem, to stacja byłaby płyciej przecież...
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aniaa » N paź 01, 2006 10:47 pm

ja zaproponuje takie rozwiązanie i jestem ciekawa opinii:
gdyby wybudować most tylko dla metra, który byłby zakryty tak właśnie żeby był dzwiękoszczelny i powiedzmy przeszkolony, choc to nie jest konieczne. Czy realne była by taka konstrukcja, była by tańsza niż grążenie tunelu pod rzeką?
BTW co z kurzawka? pokonamy tym razem tę przeszkodę?
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez MeWa » Pn paź 02, 2006 12:35 am

Aniaa napisał(a):ja zaproponuje takie rozwiązanie i jestem ciekawa opinii:
gdyby wybudować most tylko dla metra, który byłby zakryty tak właśnie żeby był dzwiękoszczelny i powiedzmy przeszkolony, choc to nie jest konieczne. Czy realne była by taka konstrukcja, była by tańsza niż grążenie tunelu pod rzeką?
nie rozwiązuje to konieczności umacniania skarpy i konserwacji mostu (obudowy). Nie eliminuje kosztó wyprowadzenia i ponownego wprowadzenia tarczy. Poza tym estakada skutecznie eliminuje możliwość zabudowy jego najbliższych okolic , a przypomnę o Centrum Naukowym im. Kopernika i Porcie Praskim... Wg dotychczasowych analiz tunel w dłuższej mierze jest na prawdę lepszym rozwiązaniem, jest to inwestycja proekologiczna, na które można uzyskać większe dofinansowanie i jeżeli chcemy skorzystać ze środków UE, to na zmiany nie ma czasu.

Aniaa napisał(a):BTW co z kurzawka? pokonamy tym razem tę przeszkodę?
z opracowań i analiz geologicznych wynika, że są dogodne warunki do przeprowadzenia tunelu pod dnem Wisły.Zresztą przypomnę, że budowa będzie realizowana o wiele nowocześniejszymi metodami przy zaangażowaniu światowej sławy ekspertów.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Aniaa » Pn paź 02, 2006 1:11 pm

no to sie ciesze i trzymam kciuki za budowe tunelu :) A czy masz informacje ile bedzie miec odcinek pod rzeką i odcinek od stacji Powiśle do Stadionu?
Aniaa
Donator
Donator
 
Posty: 260
Dołączył(a): Śr cze 08, 2005 10:50 pm
Lokalizacja: Ursus

Postprzez MeWa » Pn paź 02, 2006 11:36 pm

nie interesowałem się odległościami.
:( Błądzić jest rzeczą ludzką
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Okles » Pn maja 28, 2007 12:58 pm

Składy co noc wyjeżdzają na STP Kabaty, tylko kilka "nocuje" w tunelu.
Okles
Obserwator
Obserwator
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn maja 28, 2007 12:23 pm

Postprzez Krupetto » Wt sie 12, 2008 9:20 am

oj wyjeżdżają, bo słyszę je każdej nocy. Mieszkam jakiś kilometr od STP, ale dźwięki niosą się wzdłuż lasu. Zgrzyty kół, trąbienie, sygnały lokomotyw - niezły ambient :D

Ale lubię to :lol:


A metro na powierzchni to dla mnie bez sensu. No chyba że krótkimi odcinkami tylko, bo inaczej było by jak zwykłe pociągi i traci cały swój urok i niezależność.
Avatar użytkownika
Krupetto
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 8:12 pm
Lokalizacja: Kabaty

Postprzez Marduk » Cz sie 14, 2008 12:04 pm

Krupetto napisał(a):oj wyjeżdżają, bo słyszę je każdej nocy. Mieszkam jakiś kilometr od STP, ale dźwięki niosą się wzdłuż lasu. Zgrzyty kół, trąbienie, sygnały lokomotyw - niezły ambient :D

Ale lubię to :lol:


A metro na powierzchni to dla mnie bez sensu. No chyba że krótkimi odcinkami tylko, bo inaczej było by jak zwykłe pociągi i traci cały swój urok i niezależność.


polecam DTP na STP. Można wejść porobić zdjęcia, szkoda że publikacja jest zabroniona:P
Avatar użytkownika
Marduk
Znawca
Znawca
 
Posty: 269
Dołączył(a): Śr cze 01, 2005 6:38 pm
Lokalizacja: Targowek [WAWA]

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron