metro na powierzchni...

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

metro na powierzchni...

Postprzez piotrek » So lis 16, 2002 12:30 pm

mam pytanie... czy wagony metra warszawskiego wyjezdzaja z hali na zewnatrz na kabtach tam z tylu??? jesli tak to kiedy bo chcialem zdjecia sobie popstrykac na powierzchni... z gory dziekuje za odpowiedz
piotrek
 

Postprzez Ireneusz » So lis 16, 2002 11:05 pm

Tak wagony wyjeżdżają z zajezdni na Kabatach 8) Odnośnie robienia zdjęć proszę zgłosić się do rzecznika prasowaego metra (Pani Teresa Kuźmińska) lub próbować kontaktu z Klubem Miłośników Metra. Pomogą Ci w tym strony:

http://www.metro.waw.pl - oficjalna strona metra
http://www.kmkm.waw.pl - strona Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej
http://www.kmkm.waw.pl/kmm - strona Klubu Miłośników Metra
Ireneusz
 

Postprzez MeWa » Pn maja 05, 2003 6:43 pm

Ostatnio chciałem nawiązać kontakt z KMM, ale tam głucho... Wystarczy, że podejdziesz blisko do ogrodzenia i przy odrobinie szczęścia pociąg manewrowy będzie ciągnął pociąg pasażerski. Ciekawym zjawiskiem jest za to taki specyficzny sygnał (jak alarm, albo co), gdy zaczynają się manewry.
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Piotr » Pt maja 23, 2003 10:14 pm

MeWa napisał(a):Ostatnio chciałem nawiązać kontakt z KMM, ale tam głucho...


Nie odpowiadają :?: Ja tam ostatnio zaglądałem na ich strone i jakoś głucho :roll: Nic nowego, raz tylko byłem na ich zebraniu na Kabatach. Musze z nimi kontakt nawiązać i zaprosić na forum :wink:
Avatar użytkownika
Piotr
Administrator
Administrator
 
Posty: 337
Dołączył(a): Pn lis 11, 2002 1:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MeWa » N maja 25, 2003 11:23 pm

No! Fajnie by było!
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez MeWa » N maja 25, 2003 11:25 pm

Piotrze, co do zdjęć, to będą w tym tygodniu (mam nadzieję)! Mam zamiar kupić cyfrowy aparat, to zdjęcia będą szybciej
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez Gdynianin » N gru 28, 2003 12:30 pm

Przepraszam, nie widziałem na tej stronie jeszcze żednego zdjęcia. Jest napisane, że w przygotowaniu
Gdynianin
 

Postprzez diego » N sty 04, 2004 1:23 pm

wracajac do tematu, dlaczego u nas nikt nie wpadl na pomysl, by metro poza centrum wyprowadzic zwyczajnie na powierzchnie, nap na estakade, polnocna czesc planowanej pierwszej lini nadaje sie do tego, mozna to zrobic jak np w paryz, estakada na pasie oddzielajacym jezdnie, wyszloby taniej i budowa ruszylaby z kopyta. a moze u nas zapisane jest w konstytucji ze metro moze byc tylko pod ziemia. jakos innym metropoliom nie przeszkadza to , ze tam gdzie to tylko mozliwe wyrzuca sie linie na powierzchnie. przeciez nie chodzi o to by na sile ogladac ciemnosc za oknem pociagu metra, ale zeby szybko i bez przeszkod dojechac z pkt.u A do B. a moze sie myle????
pzdr.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Raczej zły pomysł...

Postprzez iktoto » N sty 04, 2004 4:14 pm

Metro na powierzchni/estakadzie jest o tyle złym pomysłem, że korzyści finansowe w porównaniu z metrem budowanym metodą odkrywkową są stosunkowo nieznaczne, zaś wady takiego rozwiązania są liczne.
1. Najniższy możliwy do osiągnięcia poziom torowiska wynosić musi w tym przypadku pgs=6,00 m wobec jezdni, co oznacza taką samą ilość schodów, jak w przypadku planowanego metra płytkiego. Stacje muszą być wykonywane jako specjalne budowle, zaś dojście do nich stosunkowo utrudnione.
2. Istnieje konieczność przystosowania taboru do poruszania się na powierzchni. Mam na myśli wycieraczki, rynienkę okapową czy zasłonki przeciwsłoneczne dla maszynistów. O ile się orientuję, nasze wagony tego nie mają. Mały problem, ale zawsze.
3. Dopuszczalna prędkość na estakadzie w Berlinie i Hamburgu wynosi tylko 50 km/h (wobec 60-70 km/h w tunelu), a to ze względu na ograniczenia hałasu. W Warszawie zaś planuje się zwiększenie prędkości maksymalnej, nie zaś ograniczenie...
4. Napowietrzna linia silnie wpływa na obraz miasta - niekoniecznie korzystnie (w zależności od kontekstu i gustu :oczko: )
5. Wreszcie, najpoważniejszy problem, związany z 3 i 4 oraz wpływający na pierwszy: wpływ na otoczenie jest bardzo duży. Wymaga zatem zmian w planach miejscowych zagospodarowania przestrzennego. Plany te oraz pozwolenia na budowę byłyby dużo silniej zaskarżane niż jest to dziś - gdyż utrudnienie miałoby nie tylko charakter czasowy, lecz pozostałoby na zawsze (zawsze zanaczy przy metrze 100-200 lat). Należałoby wypłacać wysokie odszkodowania właścicielom nieruchomości położonych w pobliżu linii, a w oddaleniu od stacji. Dodam, że linie powierzchniowe (nie napowietrzne) buduje się współcześnie, aby zaoszczędzić pieniądze tylko na obszarach niezamieszkałych - przy przejeździe do odległych dzielnic przez tereny przemysłowo-składowe, przy pokonaniu przeszkód wodnych czy przy liniach podmiejskich. Dlatego w Warszawie byłoby to możliwe np. przy przedłużeniu linii poprzez teren huty do Wólki (tylko po co?) albo przy przejściu 2, 3 linii przez Wisłę.
Metal motion comes in bursts
But the gas station can quench that thirst
Suspension cracked on an unmade road
The trucker's eyes read "overload!"
And out on the subway...
Avatar użytkownika
iktoto
Znawca
Znawca
 
Posty: 173
Dołączył(a): So paź 04, 2003 8:28 pm

Postprzez YO bielanski ziom YO » Pn sty 05, 2004 12:05 am

mieszkam na bielanach niedaleko dworca PKS marymont.....tutaj wszedzie jest tak samo, blokowiska, blokowiska i jeszcze raz blokowiska. Jezeli mowisz o wyprowadzeniu polnocnej czesci 1 nitki metra na estakade to bedziesz mial tutaj spory problem. Sa tu trzy ulice Zeromskiego Kasprowicza i Marymoncka, o ile sie dobrze orientuję to metro ma iść tak mniej wiecej pod Marymoncką. Ulica to jakies 30 metrów odstępu między blokami i blokami, albo blokami i lasem. Ludzie by tu zwqariowali od halasu, Ok ekrany dzwiekoszczelne <<spox>>, ale juz w czasie budowy wszyscy bo sie wyprowadzili bo ine mogli by zniesc tego. A tak w ogole to ta czesc wawy ma swoj niepowtarzalny klimat i jakas estakada nie pasuje tu w ogole. I na marginesie estakada to zaraz ściągnie miejscową menelie. I sprobuj se na spacerek wyjsc. Co ty filmow nie oglądasz :D no i ogolnie metro pod ziemia jest bardziej YO i szpanerskie:) :)
YO bielanski ziom YO
 

Postprzez Gdynianin » Pn sty 05, 2004 3:52 pm

W filmie o Teresce było pokazane co dzieje się na tych blokowickan na ursynowie czy na bielanach.
Gdynianin
 

Postprzez Tensamziom » Pn sty 05, 2004 4:41 pm

bielanskie blokowiska sa spokojne raczej, najwieksze przestepstwa rzucajace sie w oczy to bojki. Wiec nie jest zle.
Tensamziom
 

Postprzez MeWa » Wt sty 06, 2004 7:15 pm

metro na Bielanach pójdzie pod Kasprowicza. Na dłuższą metę metro w tunelu budowane metodą odkrywkową to bardziej opłacalna inwestycja... A i korzyści są większe i w efekcie metro w tunelu jest przyjaźniejsze dla mieszkańców.
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Postprzez diego » Wt sty 06, 2004 8:17 pm

pytanie tylko kiedy je tam zbuduja, za 10 lat? moze, a w innych rejonach miasta? nigdy? czy moze juz za 30 lat! super!!! co do halasu, tpo tramwaje tez niezle daja czadu z tym halasem, w ogole w miescie przy glownej drodze jest tak glosno ze nikt by tego nie zauwazyl ze akurat przejezdza pociag metra. a istnieje przecie tez cos takiego jak ekrany, jak przy autotradzie (przezroczyste np.)
co do kosztow to nie sadze ze sa porownywalne z podziemnym przebiegiem trasy.
Głowa do góry! Jutro będzie lepiej.
Avatar użytkownika
diego
Donator
Donator
 
Posty: 266
Dołączył(a): Cz sie 28, 2003 8:07 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MeWa » Śr sty 07, 2004 6:14 pm

ekrany tutaj nie pomogą. Jeszcze kwestia przystosowania metra do warunków naziemnych. W grę wchodziłoby jedynie rozwiązanie praskie. Poza tym do Młocin linia będzie szła w tunelu, jedynie co się może zmienić, to sposób jego budowy. Jeśli Warszawa dostanie fundusze, dojedziemy tam w 2007 roku. Odnośnie innych tras - metro w projektach przebiega takimi trasami, gdzie estakady nie są możliwe, zaś budowę no i tak zawieszono...
Avatar użytkownika
MeWa
Big Boss
Big Boss
 
Posty: 1436
Dołączył(a): Pn maja 05, 2003 6:24 pm
Lokalizacja: Warszawa - Ochota

Następna strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron