metro na powierzchni...

Ta kategoria jest poświęcona taborowi Metra Warszawskiego, a więc można tu poruszać tematy wagonów rosyjskich z serii 81 jak i składów Metropolis produkcji Francuskiej.

Moderatorzy: Piotr, Czarek

Postprzez adam15159 » Pn sie 18, 2008 8:39 pm

No, DTP na STP to jest cos dla fanow. Bylem rok temu i musze powiedziec, ze fajnie bylo.

A co do metra na powierzchni to istnieje jeszcze

iktoto napisał(a):Metro na powierzchni/estakadzie jest o tyle złym pomysłem, że korzyści finansowe w porównaniu z metrem budowanym metodą odkrywkową są stosunkowo nieznaczne, zaś wady takiego rozwiązania są liczne.
1. Najniższy możliwy do osiągnięcia poziom torowiska wynosić musi w tym przypadku pgs=6,00 m wobec jezdni, co oznacza taką samą ilość schodów, jak w przypadku planowanego metra płytkiego. Stacje muszą być wykonywane jako specjalne budowle, zaś dojście do nich stosunkowo utrudnione.
2. Istnieje konieczność przystosowania taboru do poruszania się na powierzchni. Mam na myśli wycieraczki, rynienkę okapową czy zasłonki przeciwsłoneczne dla maszynistów. O ile się orientuję, nasze wagony tego nie mają. Mały problem, ale zawsze.
3. Dopuszczalna prędkość na estakadzie w Berlinie i Hamburgu wynosi tylko 50 km/h (wobec 60-70 km/h w tunelu), a to ze względu na ograniczenia hałasu. W Warszawie zaś planuje się zwiększenie prędkości maksymalnej, nie zaś ograniczenie...
4. Napowietrzna linia silnie wpływa na obraz miasta - niekoniecznie korzystnie (w zależności od kontekstu i gustu )
5. Wreszcie, najpoważniejszy problem, związany z 3 i 4 oraz wpływający na pierwszy: wpływ na otoczenie jest bardzo duży. Wymaga zatem zmian w planach miejscowych zagospodarowania przestrzennego. Plany te oraz pozwolenia na budowę byłyby dużo silniej zaskarżane niż jest to dziś - gdyż utrudnienie miałoby nie tylko charakter czasowy, lecz pozostałoby na zawsze (zawsze zanaczy przy metrze 100-200 lat). Należałoby wypłacać wysokie odszkodowania właścicielom nieruchomości położonych w pobliżu linii, a w oddaleniu od stacji. Dodam, że linie powierzchniowe (nie napowietrzne) buduje się współcześnie, aby zaoszczędzić pieniądze tylko na obszarach niezamieszkałych - przy przejeździe do odległych dzielnic przez tereny przemysłowo-składowe, przy pokonaniu przeszkód wodnych czy przy liniach podmiejskich. Dlatego w Warszawie byłoby to możliwe np. przy przedłużeniu linii poprzez teren huty do Wólki (tylko po co?) albo przy przejściu 2, 3 linii przez Wisłę.


szosty punkt:

6. Skoro robienie zdjec w metrze jest zabronione z fleszem, bo moze oslepic maszyniste, skoro wylaczyli czesc oswietlenia na niektorych stacjach (np. Wierzbno), bo maszynista przy wjezdzie na peron nic nie widzial, to co by sie dzialo, gdyby byl taki bardzo sloneczny dzien, a maszynista jechalby od 20 minut w ciemnym tunelu???
Mysle, ze to jest nastepny powod odpuszczenia sobie tego pomyslu (ze nie mowie, ze jakby metro na 10-20 sek. wyjechalo na powierzchnie to nie byloby fajnie...)
Chociaz, kolejka podziemna juz stacilaby swoj urok... Nawet, jesli byloby to 20 sekund.
WYPRZEDAŻ NA ALLEGRO!

Podręczniki za 5 zł!
Naklejki autobusowe!

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7196929
Avatar użytkownika
adam15159
Znawca
Znawca
 
Posty: 110
Dołączył(a): N lip 29, 2007 6:37 pm
Lokalizacja: Stolica

Postprzez Piwoslaw » Cz sie 21, 2008 11:05 am

No właśnie, a chcieli by druga linia metra przekraczała Wisłę mostem, i wtedy rzeczywiście maszynistę oślepiłoby przez 20 sekund, i jak już by się przyzwyczajał to znów widziałby ciemność.
Ciekawe jak metra w innych miastach sobie z tym radzą? Np. w po wschodniej stronie Zatoki San Francisco BART miejscami wyjeżdża spod ziemi na estakadę. A może tunel na ostatnich kilkuset metrach przed wyjściem na powierzchnię jest coraz silniej oświetlony (w zależności też od pory dnia lub warunków na dworze), aby przyzwyczajać maszynistę?
Avatar użytkownika
Piwoslaw
Donator
Donator
 
Posty: 305
Dołączył(a): So mar 24, 2007 4:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Tabor metra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron